۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۴

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان:

اساسنامه شورای سران عشایر خوزستان ثبت می‌شود

اساسنامه شورای سران عشایر خوزستان ثبت می‌شود

اهواز- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شورای سران عشایر استان از افراد توانمند در امر صلح و سازش و پیگیری مشکلات مردم تشکیل شده و بزودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی عصر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان و ریش سفیدان صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج می‌دهند و به همین دلیل تأثیرگذاری شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان خوزستان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: سران عشایر نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای سیاستگذاری عشایر خوزستان انجام فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت‌های غلط مانند تیراندازی در مراسم، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف است و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کارها و فعالیت‌های اثرگذاری برای ارتقا صلح و سازش در استان انجام دهند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان عنوان کرد: استفاده از ظرفیت آئین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

کد خبر 6128982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha