دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد «حمله هولناک» اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: «این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می‌پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می‌کند. دبیرکل این حمله را محکوم می‌کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.»

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آن روا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در در این مدرسه پناه گرفته بودند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده‌ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان نصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) اداره می‌شد.

فیلیپ لازارینی، رئیس آن روا گفت که هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود.

لازارینی افزود: «ادعاها مبنی بر اینکه گروه‌های مسلح ممکن است در داخل پناهگاه بوده‌اند، تکان دهنده است. ما نمی‌توانیم این ادعاها را تأیید کنیم. حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.»

رئیس آن روا اضافه کرد: «هدف قرار دادن اماکن سازمان ملل یا استفاده از آنها برای مقاصد نظامی نمی‌تواند به یک هنجار جدید تبدیل شود.»

کد خبر 6129011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha