۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۲

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق:

پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود

پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود

ارومیه- وزیر داخله اقلیم کردستان عراق از ایجاد پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریبه ر احمد عصر پنجشنبه در نشست استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان وکرمانشاه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دیرینه دو طرف، گفت: باید برای توسعه اقتصادی، از پیوندهای فرهنگی بهره برده و زمینه رفاه و آسایش مردمانمان را فراهم کنیم.

وی گفتگو و مذاکره را راهکار مناسبی برای تحقق اهداف دانست و افزود: ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه داریم اما روابط با ایران فراتر از دوستی بوده و می‌کوشیم سطح مبادلات اقتصادیمان را با برادر بزرگمان در آینده نزدیک به بالاترین سطح ارتقا دهیم.

احمد همچنین بازگشایی پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل برای بازگشایی مرز کله شین - سید کان را داشته و اعتقاد داریم مرزهای جدید زمینه ساز شکوفایی اقتصادی بوده و موجب ارتقای شاخص‌های امنیتی در مرزهای مشترک است.

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق امنیت فعلی در مرزهای دو طرف را نیز مطلوب ارزیابی کرده و افزود: ما و دوستان ایرانیمان اجازه نخواهیم داد دشمنان خللی به این امنیت وارد کند.

ریبه ر احمد همچنین از آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی برای سومین سال متولی خبر داده و اضافه کرد: امسال تلاش می‌کنیم در تردد زائران اربعین حسینی، تسهیل و تسریع بیشتری صورت گیرد تا ما نیز از برکات امام حسین (ع) بهره مند شویم.

خرداد ماه سال گذشته نخستین نشست استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و شمال عراق به میزبانی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6129019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha