۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۴۹

استاد حوزه علمیه قم:

بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است/استغفار عامل افزایش رزق

بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است/استغفار عامل افزایش رزق

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است و امیدواریم خداوند کسانی که به این امر اعتقاد دارند این حسن عاقبت را به آنان عنایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه پنجشنبه در مراسم وداع شهید مدافع حرم نورالله نوری و مراسم عزاداری شهادت امام جواد علیه السلام گفت: در مسیر سیر الی الله باید برنامه جامع و هدفمندی داشت که مراقبه و محاسبه از جمله آنان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خداوند در وجود انسان استعدادهایی را بنا نهاده که باید از آنان به درستی استفاده کرد.

وی گفت: فرصت زندگی انسان هر لحظه در حال اتمام است و انسان عاقل کسی است که نسبت به استفاده از فرصت زندگی هوشیار باشد و قدر آن را بداند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه جوانی و حیات فرصت بسیار مغتنمی برای انسان است افزود: انسان باید قدر سلامتی و عمر را بداند و کسی می تواند قدر این زندگی را بداند که درک درستی از مرگ داشته باشند.

وی ابراز کرد: انسان اگر اهل مراقبه شد در این صورت قدردان نعمت های الهی می شود و از نعمت عمر برای رسیدن به قرب الهی حداکثر بهره را خواهد برد و خود را به سعادت ابدی نزدیک می کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی که اهل محاسبه باشد به نقاط ضعف و قوت خود پی خواهد برد و راه را برای کسب فیوضات الهی هموار می کند.

وی ادامه داد: شکر الهی و استغفار سبب ترمیم اعمال بد انسان می شود و انسان باید از هر فرصتی برای استغفار بهره ببرد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه به فرموده قرآن با استغفار، رزق مادی و معنوی انسان افزوده خواهد شد گفت: انسان برای رسیدن به برکت و روزی وسیع باید دائم استغفار داشته باشد و این امر غم و ناامیدی را از دل انسان می رهاند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه استغفار زنگار را از دل بر می دارد افزود: استغفار دل انسان را آماده دریافت فیوضات الهی می کند و انسان را از گرفتاری ها نجات می دهد و رزق او از جایی که تصور نمی کند برایش نازل می شود و در روایات آمده که انسان باید زیاد اهل استغفار باشد.

وی گفت: کثرت استغفار و صلوات فرستادن در روایت موجب افزایش رزق دنیایی و اخروی بیان شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: شهدا ذره ای به دنیا نگاهی نداشتند و به آنچه که خداوند وعده داده رسیدند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه باید از خداوند خواست کرد تا مرگ ما را با شهادت همراه کند افزود: کسانی که در برخی از عرصه ها احساس تکلیف کردند باید به خون های پاکی که برای استمرار انقلاب اسلامی ریخته شده توجه کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدا به تعلقات دنیوی کمترین احساس را داشتند و همه ما مدیون شهدا هستیم و باید دعا کنیم که خداوند ما را در صف شهدا قرار دهد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است و امیدواریم خداوند کسانی که به این امر اعتقاد دارند این حسن عاقبت را به آنان عنایت کند.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام گفت: دو امام بودند که توسط همسرانشان به شهادت رسیدند که امام حسن مجتبی علیه السلام و امام جواد علیه السلام از جمله آنان بودند.

کد خبر 6129027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      درست میفرمایند در راه خدا قدم برداشتن اگر هم به شهادت منجر شود با سر بلندی به درگاه خدا خواهیم رفت .