۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

امام جمعه اصلاندوز:

مسئولان نقش خود را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا کنند

مسئولان نقش خود را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا کنند

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: تمامی مسئولان کشور باید تلاش خود را معطوف به افزایش مشارکت مردم در انتخابات در بالاترین سطح ممکن بکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت امام محمدتقی (ع) اظهار کرد: ماجرای شهادت امام جواد (ع) در جوانی و سن ۲۵ سالگی، در عین تألم‌انگیزی، بسیار تأمل‌انگیز، دردآور و جانگدار بوده و هم ژرف و اندیشه‌ساز است و در عین حال علاوه بر غربت امام جواد (ع) قدرت آن‌حضرت را هم به ما یادآور می‌شود.

وی با ارائه تبیینی از راز شهادت امام جواد (ع) افزود: ۳۷ سال قبل از شهادت آن حضرت وضع شیعیان آن‌چنان بوده که هارون را می‌ترساند لذا وقتی که پیکر مطهر آن حضرت را از زندان بیرون آوردند، اول با چهار غلام بر روی تخته پاره‌ای حمل می‌کردند، اما بعد دید با این اقدام بروز شورش عمومی حتمی است، لذا اداره برنامه تشییع بدن مطهر را خود بر عهده گرفت.

خطیب جمعه اصلاندوز با بیان اینکه به‌خاطر چندین سال کوشش و تلاش امام صادق (ع) و بعد امام موسی بن جعفر (ع)، شیعه در بغداد گسترش و نفوذ پیدا کرده بود، ادامه داد: همین زمینه بود که بعدها مأمون را ناچار کرد که امام رضا را از مدینه فرا بخواند و در خراسان کنار دستش نگاه دارد تا حیثیت او را از نظر شیعه پایین بیاورد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: تا زمان امام جواد و امام هادی و امام عسکری شیعه از لحاظ تشکیلاتی، در نهایت قدرت و استقامت بود برای همین است که امام جواد (ع) را در ۲۵ سالگی می‌کشند و در واقع شهادت حضرت در عنفوان جوانی، به‌دلیل ترس و بیمی بود که آن حضرت در دل طاغوت زمانش انداخته بود.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری و ویژگی‌های آن تصریح کرد: بسیاری از دستپاچگی‌ها و کاستی‌ها و ایرادها به تعداد کاندیداها و آرایش انتخاباتی جریان‌ها به تحیر و درهم‌ریختگی دستگاه محاسباتی برمی‌گردد که تا حدودی طبیعی است و این دومین تجربه، برای نسل اول و دوم پس از ۴۳ سال و یک تجربه کاملاً جدید برای نسل سوم و چهارم است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به میزان مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: نباید تردید داشت که تمام تلاش‌های مسئولان کشور خصوصاً مجریان و ناظران انتخابات و پس از آن دولتمردان و سپس اهالی رسانه و سخنگاه‌های متنوع و نخبگان جامعه اسلامی، باید و باید و باید، معطوف به افزایش مشارکت مردم در بالاترین میزان ممکن باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی جو بایدن برای پایان جنگ غزه اضافه کرد: طرح پیشنهادی آتش‌بس که توسط رئیس جمهور ایالات متحده ترسیم شده است شامل چندین مرحله اصلی است که مرحله اول شامل آتش‌بس، آزادی تعداد محدودی از اسرا و عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از برخی مناطق غزه است، مرحله دوم شامل آزادی همه اسرای باقی‌مانده از جمله سربازان مرد خواهد بود و مرحله سوم طرح بزرگ بازسازی غزه آغاز می‌شود و آخرین بقایای گروگان‌هایی که کشته شده‌اند به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شود.

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: کمتر از یک ساعت پس از اعلام جزئیات پیشنهاد بایدن، دفتر نخست وزیری صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ تا زمانی که همه اهداف آن محقق نشود پایان نخواهد یافت، در حال حاضر هم ادامه جنگ و هم توقف آن، به زیان رژیم غاصب و آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: باید دید دشمنان فلسطین کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟ نتیجه چیزی جز پیروزی بزرگ فلسطین و غزه العزه نخواهد بود.

کد خبر 6129304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha