۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳

امام جمعه قشم:

خانواده‌ها از سخت گیری در برگزاری جشن‌های ازدواج پرهیز کنند

خانواده‌ها از سخت گیری در برگزاری جشن‌های ازدواج پرهیز کنند

بندرعباس- امام جمعه قشم گفت: مهریه زیاد و به راه انداختن مهمانی‌های کذایی ضامن خوشبختی نیست، از این رو توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از سخت گیری در برگزاری جشن‌های ازدواج پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم با اشاره به فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: ازدواج این ۲ اسوه و الگوی جامعه بشریت همواره باید الگوی جوانان و خانواده‌ها قرار گیرد.

وی خانواده‌ها را به تاسی از آن ۲ شخصیت آسمانی و رعایت سادگی و حفظ عفت در برگزاری مراسم ازدواج فراخواند و افزود: در نظر گرفتن مهریه زیاد، هزینه‌های سنگین جشن ازدواج و به راه انداختن مهمانی‌های کذایی برای جوانان خوشبختی نمی‌آورد و باید از آن دوری کرد.

حجت‌الاسلام حاجبی تاکید کرد: ضرورت دارد خانواده‌ها از تجملات و سخت گیری در امر برگزاری جشن‌های ازدواج پرهیز کرده و این آئین‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن برگزار کنند.

امام جمعه قشم ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جواد الائمه (ع) و بازخوانی سیره علمی و عملی آن امام گفت: زندگانی نهمین اختر تابناک امامت و ولایت می‌تواند الگو و نسخه‌ای نجات بخش برای همه بشریت به ویژه جامعه بزرگ جوانان مسلمان و انقلابی باشد.

حاجبی خاطرنشان‌کرد: امام جواد (ع) کم سن و سال‌ ترین امامی بودند که به امامت رسیدند، اسوه مبارزه با طاغوت بودند و در همه دوران امامت خود با طاغوت زمان خود مبارزه کرد.

کد خبر 6129305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha