جزئیات عملیات پیچیده حماس از زبان خبرنگار صهیونیست

جزئیات عملیات پیچیده حماس از زبان خبرنگار صهیونیست

یک خبرنگار رژیم صهیونیستی به جزئیاتی از یک عملیات پیچیده نفوذ حماس به خطوط پشت نیروهای دشمن صهیونیستی دست پیدا کرده که دست کم به هلاکت ۵ نظامی صهیونیست منجر شده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دورون کادوش خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نفوذ خود به پشت نیروهای دشمن صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه از تونلی استفاده کردند که ارتش اسرائیل ۱۰ سال قبل آن را شناسایی کرده بود.

وی به شکست تیپ غزه در ارتش این رژیم در این عملیات اشاره و تاکید کرد: این موضوع باعث شد که نیروهای حماس بتوانند با استفاده از این تونل به پشت نیروهای اسرائیلی نفوذ کنند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی در طول عملیات خود در این منطقه که در چند متری این تونل قرار داشته، حتی به این تونل نزدیک هم نشده و تلاشی برای تخریب آن انجام نداده بود.

این خبرنگار صهیونیست به انتقاد گسترده مسئولان امنیتی از این رسوایی تیپ غزه ارتش اشاره کرده و گفت که جلوگیری از این حادثه ممکن بود، چرا که این تونل در سال ۲۰۱۴ شناسایی شده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی طبق رسم رسوایی‌های گذشته خود که رسانه‌ای شده است، اعلام کرده است که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. ارتش البته به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره نکرده است.

مبارزان حماس دیروز اعلام کردند که در عملیاتی با نفوذ به پشت نیروهای رژیم صهیونیستی موفق به هلاکت رساندن ۵ نفر از این نیروها شده اند.

گردان‌های قسام در بیانیه خود اعلام کردند که مبارزان حماس موفق شدند از خط مقدم نیروهای تل‌آویو عبور کرده و به مقر فرماندهی دشمن که در شهر رفح مستقر شده بود، حمله کنند. رژیم صهیونیستی تنها به هلاکت یکی از نظامیان خود و زخمی شدن چند تن دیگر در این عملیات اذعان کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با این حوادث تعداد نیروهای خود در شهر رفح را کاهش داده و تیپ بیسلماخ ارتش، این شهر را ترک کرده است. حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح که از روز ۶ می آغاز شده، منجر به آواره شدن بیش از یک میلیون فلسطینی در شرایطی فاجعه بار شده است.

کد خبر 6129527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha