۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲

رقابت‌های رنکینگ‌دار کشتی آزاد- مجارستان

نایب‌قهرمانی آزادکاران در بوداپست/کسب ۵ مدال رنگارنگ

نایب‌قهرمانی آزادکاران در بوداپست/کسب ۵ مدال رنگارنگ

رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با ۸ نماینده به ۵ مدال رنگارنگ و کسب عنوان نایب قهرمانی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان این مسابقات حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. عباس ابراهیم زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن ۶۱ کیلوگرم و علی رضایی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در رده بندی تیمی، ایران با توجه به نداشتن ۲ کشتی گیر در اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم با ۱۱۷ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم‌های گرجستان با ۱۳۳ امتیاز و آمریکا با ۷۰ امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی مؤمنی در دور نخست مقابل غلام جان عبداله یف از ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، مؤمنی حذف شد.
در وزن ۶۱ کیلوگرم شهداد خسروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نیلز لوترت از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب آرسن هاراتونیان دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر گئورگی گوناشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۶۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، عباس ابراهیم زاده در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر گئورگی زیلاگی از مجارستان را شکست داد وی در مبارزه بعدی با نتیجه ۷ بر ۲ آستین گومز از مکزیک را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رفت. ابراهیم زاده در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر از سد حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیم زاده در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۸ مغلوب کوتارو کایوکا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدعلی عموزاد در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب آکاکی کمرتلیدزه دارنده مدال نقره اروپا از گرجستان شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۷۴ کیلوگرم علی رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر توران بایراموف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل رازامبک جمال اف کشتی گیر مطرح، روسی الاصل و قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از ازبکستان با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد گئورگی الباکیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان گذشت و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۷۹ کیلوگرم که با حضور ۶ کشتی گیر و در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، عادل پناهیان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میهایل گئورگیف از بلغارستان را شکست داد وی در مبارزه بعدی با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شمس الدین فتایریا از الجزایر شد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ اسخربک گولایف از اسلواکی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. پناهیان در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ کشتی را به اوتاری باگوری از گرجستان واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر ۲ اتهان راموس از پورتوریکو را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۲ هایتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عظمت دولت بیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی ترنت هیدلی از آمریکا را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ریچارد وگ از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب ابراهیم جیفتجی از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

کد خبر 6129561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha