۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۵۷

لیگ ملت‌های والیبال- ژاپن

تداوم نتایج تلخ تیم ملی والیبال ایران/ برابر ترکیه هم شکست خوردیم

تداوم نتایج تلخ تیم ملی والیبال ایران/ برابر ترکیه هم شکست خوردیم

تیم ملی والیبال ایران که دیدارهای هفته اول و دوم خود را با شکست برابر رقیبان به پایان برده بود، با تغییر سرمربی هم نتوانست روند ناامیدکننده اش را تغییر دهد و به تیم ملی ترکیه هم باخت!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه به مصاف ترکیه رفت که ۳ بر ۱ با نتایج ( ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳، ۲۷ بر ۲۵) مغلوب این تیم شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران:
میلاد عبادی پور، میثم صالحی، امین ‏اسماعیل‌نژاد، علیرضا‬ مصلح آبادی، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی سرمربی: پیمان اکبری

ست اول: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ترکیه از همان ابتدا شروع طوفانی داشت و سه امتیاز متوالی کسب کرد و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران اولین وقت استراحت را گرفت. پس از تایم اوت، اولین امتیاز برای ایران به دست آمد اما همچنان روند امتیازگیری بازیکنان ترکیه ادامه پیدا کرد و بازی ۱۰ بر ۵ ادامه پیدا کرد. آبشار فوق العاده امین اسماعیل نژاد امتیاز ۶ را برای ایران ثبت کرد اما همچنان بازیکنان ترکیه سوار بر بازی بودند و ۱۲ بر ۷ بازی ادامه پیدا کرد.

هشتمین امتیاز ایران با خطای بازیکن ترکیه در سرویس به دست آمد. نهمین امتیاز ایران در شرایطی به دست آمد که پیمان اکبری تقاضای بازبینی را در یک رفت و برگشت توپ داده بود اما بازیکن ترکیه برای صرفه‌جویی در زمان بازی و عدم استفاده از ویدئوچک، برخورد دست خود با توپ یا تور، هنگام دفاع را اعلام کرد و از سوی داور هم کارت سبز دریافت کرد.

بازیکنان ایران که شروع خوبی نداشتند در اواسط بازی روند خوبی در پیش گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز را با ترکیه به عدد یک برسانند و بازی ۱۴ بر ۱۳ شد که البته سرمربی ترکیه هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت داد. آبشار فوق العاده میثم صالحی با نتیجه تساوی ۱۵ بر ۱۵ همراه شد. در ادامه مصلح آبادی در یک کار سرعتی توانست دو امتیاز پیاپی برای ایران به دست بیاورد.

امین اسماعیل نژاد پشت خط سرویس قرار گرفت و با یک ضربه فوق العاده نتیجه را به امتیاز ۱۹ بر ۱۷ رساند. در ادامه عملکرد خوب وادی و هماهنگی بازیکنان امتیاز ۲۰ برای ایران ثبت شد و سرمربی ترکیه هم دومین وقت استراحت را برای تیمش گرفت. در ادامه روند کسب امتیاز بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و بازیکنان ترکیه هم با دو خطای سرویس به سود ایران کار کردند و نتیجه ۲۴ بر ۲۱ شد. آخرین امتیاز ایران توسط میلاد عبادی پور به دست آمد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

تداوم نتایج تلخ تیم ملی والیبال ایران/ برابر ترکیه هم شکست خوردیم

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه

اولین امتیاز برای ترکیه به دست آمد و این تیم همچون ست اول شروع طوفانی داشت و چندین امتیاز کسب کرد اما در ادامه بازیکنان ایران خیلی زود اختلاف امتیاز را کم کردند و نتیجه تساوی ۵ بر ۵ شد. در ادامه بازی هر دو تیم پایاپای بود و هر دو تیم به نتیجه تساوی ۱۱ بر ۱۱ رسیدند. آبشار فوق العاده میثم صالحی امتیاز ۱۲ را برای ایران رقم زد.

ایران با عملکرد خوب مصلح آبادی به امتیاز ۱۵ رسید و بلافاصله سرمربی ترکیه هم اولین وقت استراحت خود را گرفت. پس از تایم اوت، بازی همچنان پایاپایی پیش رفت و با تصمیم سرمربی تیم اسفندیار به جای مصلح آبادی به میدان آمد و ایران چندین امتیاز پیش افتاد اما در ادامه همچنان بازی پایاپای پیش رفت و با نتیجه ۲۳ بر ۲۳ دنبال شد.

بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۴ رسیدند و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران وقت استراحت گرفت، اما در ادامه بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه

در این ست بازی تا امتیاز ۱۰ برابر پیش می‌رفت و دو تیم کمتر اشتباه می کردند. اما در ادامه با رفتن قطر پاسور به خط سرویس ترکیه ۱۲ بر ۱۰ پیش افتاد. در ادامه ترکیه ای ها حتی ۱۸ بر ۱۵ هم پیش افتادند اما علیرضا مصلح آبادی با سرویس خوبش اختلاف را به یک رساند تا سرمربی ترکیه تایم اوت بگیرد.

مرتضی شریفی با یک دفاع خوب بازی را ۱۹ بر ۱۹ کرد تا همه چیز مساوی شود. در ست سوم هم ترکیه ای ها در اواخر بازی اشتباهات کمتری نسبت به ایران داشتند و با سرویس های خوب از ایران پیش افتادند. در شرایطی که تیم ترکیه به امتیاز ۲۵ رسیده بود پیمان اکبری درخواست بازبینی داد و تماس توپ با دست بازیکن حریف نتیجه را برگرداند و بازی با امتیاز ۲۴ بر ۲۳ ادامه پیدا کرد.

اگرچه بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی بازی خوبی ارائه دادند اما برگشت تیم ملی به بازی تأثیر زیادی نداشت و در نهایت ترکیه باز هم برنده این ست بود و بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

تداوم نتایج تلخ تیم ملی والیبال ایران/ برابر ترکیه هم شکست خوردیم

ست چهارم: ۲۷ بر ۲۵ به سود ترکیه

شروع ایران در ست چهارم طوفانی بود و همان ابتدای کار بازیکنان ایران توانستند چندین امتیاز پی در پی کسب کنند. در شرایطی که تیم ترکیه با اختلاف ۴ امتیاز از ایران عقب بود اما در ادامه توانست چندین امتیاز پی در پی کسب کند و با نتیجه ۱۲ بر ۸ تیم برتر میدان شود.

در حالی که ایران ۴ امتیاز عقب بود بازیکنان به بازی برگشتند و مرتضی شریفی هم با عملکرد خوب خود ایران را به نتیجه ۱۴ رساند و بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۴ مساوی شد. با برگشت ایران به بازی، هر دو تیم پایاپای بازی کردند. این روند تا لحظات پایانی بازی ادامه داشت و در نهایت ایران با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ این ست را هم واگذار کرد.

هفته سوم این مسابقات از ۲۹ خردادماه به میزبانی فیلیپین آغاز می‎‌شود و تیم ملی والیبال ایران روز ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه باید به مصاف آمریکا برود.

کد خبر 6129594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روح اله ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      18 0
      عطایی والیبال ایران راده سال عقب برد حالا نوبت اکبریه
      • سیمین ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        8 1
        بازی های این تیم را دنبال نمودن یعنی فقط حالگیری . واقعا تماشگر چه لذتی از دیدن این بازیها ببره؟ اگه توان این تیم همینه بی خود هزینه پخش مستقیم و سایر هزینه ها نباشد
    • مهدی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      25 2
      اگر من کاره ای بودم تمام بازیکنان عوض میکردم اینا لیاقت پیراهن ملی ندارن والسلام
    • علی ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      34 1
      اصلا دیگه بازی نکنندابروی ایران بردن
    • ف ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      10 10
      بابا شما که میگید هی اسماعیل نژاد یا عبادی پور واسه چی به ظاهرازاونهاتعریف میکنیدباعث باخت تمام بازیها این دونفربودن واینوبگم که اگه تیم دسه سه یاچهارهرکشوردیگه هم بیان بازم همینه که هست بایدعبادی پورازتیم ملی بره
    • رضا ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      10 5
      عامل باخت همان همیشگی بود بازم میلاد عبادی پور! دریافت سرویس را نمیتونه انجام بده وبه داخل تماشاگران میندازه! اسپک های جوان ترکیه ای را دیدید اروپا و است پرقدرت! اما مثلاً کاپیتان ما خیلی بی جان به دفاع اوت میزنم...نمونه اش توپ آخری!!
    • وطنم ایران ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      5 1
      نویسنده مطلب ادامه؛آیا ادامه هنوز ادامه دارد یا به ادامه دیگر ادامه نمیدید تا ادامه دیگر ادامه داشته باشید.مرد حسابی اون از والیبال مون که کلا روی اعصاب هست و اینم از نویسنده مون.آدم فکر میکنه در مورد فواید ادامه انشا نوشتی.
    • محمد ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      11 2
      آقا چراباعبادی پور اینقدر رودربایستی دارین؟ همیشه تیم رامیبازونه! همه دارند خون دل میخورند اما این آقا یک ساعد راست نمیتونه بگیره. اسپکهاش توی دفاع اوت میرن...اگه اکبری از ابتدا این بازیکن را کنار گذاشته بود ۳برصفر ترکیه رامیبردیم..مثلا توبالاترین لیگ‌های حرفه ای بازی کرده بعد بی خیال وراحت امتیازمی
    • Mohamad IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      8 1
      چرا میلاد عبادی پور نباید تعویض بشه بیشترین خطا از با تجربه ترین بازی کن ما بود چرا سمت جوان‌ترها نباید توجه کرد چرا صدا و سیما تحلیل و برنامه درست کارشناسی بر پا نمیکنه بد نیست کمی هم خود بازیکنان رو سرزنش کرد حتی ی معذرت خواهی هم نمیکنن
    • رضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      13 1
      حرفه ای ترین بازیکن ما کاپیتان عبادی پور یک تنه تیم رابازاندَ
    • هوادار FI ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      7 0
      اگر سرمربی خارجی خوب نبود اخراج شد این اقای اکبری مکافات است افکارش مال دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی والیبال است وقت سرویس های هدفمند بهترین بازیکن ایران را شماره ۷ طبق درصد موفقیت در سرویس قدرتی و حمله ۱۰۰٪ بوده را میکشد بیرون اسفندیار با سرویس معمولی هدفمند را وارد زمین میکند!
    • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      11 1
      عبادی پور تو رو به هر کی میپرستی از والیبال خداحافظی کن
    • ماریا ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      6 1
      تا وقتی عبادی مور در تیم ملی باشه تیم رو به افول و شکست های پی در پی خواهد بود این بنده خدا در حد تیم ملی نیست چه برسه کاپیتان تیم که روحیه خوبی در تیم وجود نداره
    • رضا ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      6 0
      یک جوری تیم رو بهم ریختن که در حال حاضر به هیچ عنوان قابل جمع کردن نیست.
    • هوادار FI ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      7 0
      تا بازیکنان ایران سرویس قدرتی بدونه خطا یاد نگیرند مثل بازیکن شماره ۱۴ ژاپن و شماره ۷ خودمان ایران تیم قدرتمندی نخواهد داشت فقط یک راه دارد یک بازیکن خارجی که قهار بوده وقت خود تو سرویس قدرتی استخدام کند برای نوجوانان و جوانان سرویس قدرتی مثل دنده عقب گرفتن با تریلر است قلق دارد باید یاد بگیرند
    • ماریا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      4 1
      بزرگترین ضعف تیم ملی ما یکی عدم قدرت دفاعی روی توره که کلی امتیاز از تیم مارو گرفته و یکی حضور آدم ضعیفی مثل عبادی پور به عنوان کاپیتانه که فیکس هم هست ، و روحیه جنگندگی و نشاط لازم در بین بچه ها رو ایجاد نکرده، اینقدر با احساسات مردم بازی نکنید آقایان مسئول لطفا.
    • ناشناس IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 1
      روی اعتماد به نفس باریکنان در جهت نشان دادن بهترین مهارت خود در مواقع حساس باید کار کرد به غیر از رفع نقاط ضعف انها. برنده تیمی است که با برنامه کار کرده و از لحاظ فکری و ذهنیت و تکنیکی بهتر است.
    • مجید ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      6 1
      کاملا مشخصه بی اهمیت بازی میکنن. من با عملکرد پائز کاری ندارم ولی بعد از بازی با ژاپن حرف خوبی زد: گفت بازیکنان به کشورشون و لباس تنشون احترام نذاشتن. قشنگ دارن تو تیم باندبازی میکنن.عبادی پور که مرخصیه کلا.قحطی پاسوره،باهوش که نیست هیچ،توپ بلد نیست درست پاس بده.تو این بازیا وادی کلا بازیکن ثابت بود
    • ماریا ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      4 0
      اگر دفاع روی تور تقویت بشه و عبادی پورهم محترمانه بره کنار ، شاید شادابی و نشاط وارد تیم بشه و یه تغییری حاصل بشه
    • حسین اسلامی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      عوض اینکه پشت سر هم مربی عوض کنید چند سال به یک مربی تراز اول دنیا اجازه بدهید روی والیبال پایه ایران کار کند و خوش خوش خودش را به بزرگسالان برساند با تعویض مربی تیم والیبال ایران درست نمی شود چون کشورها دارند پیشرفت می کنند ما دعوای داخلی خودمان بگذاریم کنار به فکر مردم و دلخوشی بچه ها باشیم
      • ۰۰۵ ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        1 1
        میتونید برگردید فایده نداره هرچی آبروی واليبال بردین شما
    • احمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      6 0
      دوای درد تیم ملی برگرداندن کاظمی تمام
    • محسن ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 0
      نتیجه بی برنامگی چیزی غیرازاین نیست، مربی یک شبه معجزه میکنه؟ خیر، تیمهای قدر سریع بازیکنای باتجربشون کناره گیری میکنن؟ خیر، چرا این اتفاق می افته جای تأمل داره!!! روی روح وروان تیم هم باید کاربشه که تاآخر جنگنده بازی کنن، با این راهی که آقایون تصمیم گیرنده پیش گرفتن نمیشه آقا
      • مجید IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        2 0
        مطمئن باش مشکل از روانشناس نیست. بازیکنای ایران یاد گرفتن وقتی از کسی خوششون نمیاد،عمدا اینقدر گند میزنن تا اون طرف حذف کنن.
    • محمد ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      5 1
      کلا بازیکن تیم جوانان رو ببرید مسابقات به همراه یه مربی خارجی ما بلد که بتونه رشدشون بده عبادی پور قدیمشم پر سوتی بود چه برسه به الان که بهش میگن با تجربه تیم ملی
    • فرهاد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      3 0
      با سلام آقایون برای گردش و تفریح به مسابقات اعزام شده و بهشون گفتن تشربف برده اید مسافرت هم فال است هم تماشا و آخرش هم سوغاتی بخربد و بیایید ایران نه بازخواستی هست نه
    • مهرداد شروقی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      البته این کارنامه هم برای تیمی با سابقه ایران طی این دهه اخیر در نوع خود یک رکورد محسوب شده و جای تبریک به فدراسیون دارد
    • فرهاد ا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      ضعیف ترین تیم در رقابتهای بی گمان تیم کشورمونه و جای تاسف داره ، دلیل اینهمه ضعف و عقبگرد چیه !؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      3 0
      آبروی ایران رفت 8بازی با 9باخت
    • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 0
      در حد قاره ای هم نیستن تیم فقط تیم معروف و بچه های اون دوران اینها رو بفرستین تولیگ ومحلی بازی کنن بیشترازاین دیگه توان ندارن تاحالا که فقط بازنده بودن وبعدازاینهم بازنده هستن آبروی والیبال ایران روهم بردن جمع کنین برگردین
    • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 1
      درود سلام بر محمد رضا داورزنی جناب وقتی که نیستی می فهمیم چه چیزی رو از دست دادیم.
    • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      قهرمانان باخت
    • حسن IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 0
      تنها مشکل ایران وجود بازیکن بی کیفیتی همچون میلاد عبادی پور در ترکیب تیم ملی میباشد ،ایران اگر عبادی پور رو کنار بزاره مطمئنا به شرایط آرمانی خواهد رسید
    • ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      کلا والیبال ما همینه یه مقطعی خوب بودیم اونم بخاطر سعید معروف بود ایشان یه تنه یه تیم بود متاسفانه در کشور ما ارزشها حفظ نمیشه
    • رحیمی از تهران IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      بالاخره کی این بازی کنان فعلی میخوان،رضایت بدهند،از تیم ملی والیبال،برند
    • سید رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      چند دلیل اصلی باخت تیم و تعارف با کسی نداریم اول اینکه خود شخص عبادی پور که با این سن دیگر نه میتواند آبشار بزند و نه سرویس و هیچ ربطی به مربی ندارد دوم اینکه کلیه بازیکنانی که سرویس سرعتی نمیتوانند بزنند باید از تیم کنار بروند ببنید صابر کاظمی این سری خودش انصراف داد چون مدام ذخیره بود
    • سید رضا ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      ۹۰ درصد بازیکنان باید با بازیکنان جدید تعویض شوند ... ۸۰ درصد بازیکنان ما سرویس نمیتوانند بزنند و هیچ ربطی به مربی ندارد مرتض شریفی بازیکنی با این وزن اضافه اصلا حال ندارد از زمین بلند شود بعد ژاپنی ها ۳ متر بالای تور پرش دارند
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      معلوم‌میشهدماعوضی مربی اخراج کردیم بایستی اکبری که این تیم چیده ودستیار مربی اصلی بوده‌ را اخراج می کردیم ایشان دراین بازی بسیارناشی عمل‌کرد فکر کرده لیگ داخل ایرانه وتقوی ریس فدراسیون بسیار عجولانه برخورد کرد وبایستی آخرین بازی راهم همین مربی تمام می کرد در هرصورت افراد تواناییلازم‌رانداشتند وتقصیر‌باز
    • FI ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      عبادی پور بررررره فقط
    • حسین IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      اولا پاسور ک قلب تیم هست اصلا باهوش نیست راحت درسش رو میخونن دوما دفاع روی تور ک بینهایت افتضاح سوما عبادی پور عامل بدبختی تیم
    • هرمز ایرانی ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      تیم والیبال ایران درحد ده تا پانزده تیم اول دنیاست نه بیشتر. توقع اضافه داریم در حالی که برای پیشرفت باید زحمات بیشتری کشیده شود