۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

جانفشان عراقی خبر داد؛

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات به کارگاه‌های صنایع دستی

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات به کارگاه‌های صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: در هزار روز از شروع دولت سیزدهم ۵ هزار میلیارد ریال به کارگاه های صنایع دستی و افراد متقاضی تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و شصتمین سالگرد تأسیس شورای جهانی صنایع دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی با حضور هنرمندان از استان‌های مختلف برگزار شد.

پرهام جانفشان عراقی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۱ کتاب راهنمای گردشگری تهران را به همراه مسیرهای گردشگری برای اولین بار به عنوان یک کتاب مستقل در قطع استاندارد تدوین کردیم در زمینه طبیعت‌گردی کتابی در ایران به عنوان پایه نداریم ولی در ۱۴۰۲ این کتاب را هم منتشر کردیم کتاب سوم همین کتاب صنایع دستی تهران هست که امسال منتشر و امروز رونمایی شد.

وی افزود: خانه قدیمی در خیابان فردوسی جنوبی کلارا آبکار به وصیت اصلی مالک عمل شد و به صورت رایگان به هنرجویان آموزش صنایع دستی داده می‌شود. برای دانشجویان نیز اشتغالزایی غیر مستقیم به وجود آمده است.

عراقی ادامه داد: طی هزار روز از شروع دولت سیزدهم ۵ هزار میلیارد ریال به کارگاه‌های صنایع دستی و افراد متقاضی تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفتیم که یا پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

کد خبر 6129807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یزد ممنتو IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      به صنایع دستی باید اهمیت بدیم و از این صنعت حمایت کنیم.