۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

در سال گذشته؛

۸۶۰۰ بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی تنگستان انجام شد

 ۸۶۰۰ بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی تنگستان انجام شد

بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان هشت هزار و ۶۹۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام‌ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت و کنترل بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی به‌منظور تأمین امنیت غذایی مردم است گفت: در سال گذشته کارشناسان این شبکه هشت هزار و ۶۹۱ مورد بازدید را از این مراکز انجام داده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: این بازدیدها بر اساس آئین‌نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود و می‌کوشد تا ضمن نظارت بر ساختار فیزیکی این مکان‌ها، بر مواد اولیه مصرفی، نحوه تولید و پخت و آماده نمودن ماده غذایی و محصول نهایی نظارت داشته باشد.

وی گفت: در سال گذشته در بازدیدهای صورت گرفته، هزار و ۱۹۸ اخطاریه بهداشتی صادرشده که منجر به ۷۹ مورد معرفی به مراجعه قضائی و پلمب ۶ واحد صنفی شده است.

رفیعی ضمن توصیه و تأکید به توجه شهروندان به تاریخ تولید و انقضا مواد غذایی در هنگام خرید تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۳۶۳ کیلوگرم مواد غذایی جامد و ۴۹۰ لیتر انواع نوشیدنی تاریخ‌مصرف گذشته در مراکز عرضه مواد غذایی در تنگستان کشف گردیده که همگی پس از جمع‌آوری، معدوم شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به اینکه به‌منظور جلوگیری از آلودگی آب به‌صورت روزانه آب مصرفی شهرستان کلرزنی می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته در همین راستا ۴۱ هزار مورد کارسنجی از نقاط مختلف شهرستان انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۵۲۶ نمونه میکروبی آب نیز تهیه و جهت انجام آزمایش‌ها لازم به آزمایشگاه آب ارسال شده است که در هیچ‌کدام از موارد ارسالی هیچ‌گونه آلودگی مشاهده نشد.

کد خبر 6129870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha