۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

در یک روش جدید؛

هوش مصنوعی فیلمساز غیرمتعارف شد!/ فیلمی که هربار تغییر می کند

هوش مصنوعی فیلمساز غیرمتعارف شد!/ فیلمی که هربار تغییر می کند

پروژه جدید گری هاستویت فیلمساز مشهور یک مستند است که می تواند هر بار هنگام پخش دوباره خود را بازنویسی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این روش جدید از فناوری نوینی بهره می گیرد که قادر به تولید محتوایی یگانه است. هربار که فردی مستند را تماشا می کند، محتوای آن تغییر می کند.

در حال حاضر بسیاری از فیلم ها و مستند ها با فرمت استاتیک سنتی ساخته می شوند. آنها یک محتوای ثبات را دارند و تماشاچیان می توانند آن را تماشا کنند. اما با کمک نوآوری جدید تماشاچیان هربار که یک فیلم را تماشا می کنند از زاویه ای تازه آن را خواهند دید. به همین دلیل نمایش محتوا بسیار خارق العاده و یگانه است. تمام این روند با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی ممکن شد که صحنه های فیلم را دوباره تنظیم و اصلاح می کنند.

شیوه عملکرد الگوریتم نیز بسیار جالب است. این الگوریتم به انبوهی از کلیپ های از پیش ضبط شده دسترسی دارد. به همین دلیل توالی و ترکیب آنها برای هر بار نمایش متفاوت خواهد بود.

الگوریتم مذکور تلاش زیادی می کند تا تماشاچیان را با کمک داده های واقعی به داستان خود جلب کند. برخی از این موارد رویدادهای فعلی، آب وهوای محلی یا هرگونه موضوع روز هستند. فیلم با استفاده از این موارد به روز با محتوایی متناسب به نظر می رسد.

گاهی اوقات این مستندها براساس سلیقه و ترجیحات بینندگان تطبیق می یابند. همچنین این موارد شامل کنش و واکنش ها، اماکن یا داده های پیشین نیز می شود. تماشاچیان حتی می توانند با استفاده از کنترل از راه دور، موبایل یا هر دستگاهی برای انتقال داده های ورودی، گزینه های انتخابی خود را شخصی سازی کنند.

بدون شک این فناوری پیشرفته تغییری بنیادین به خصوص در مستندها ایجاد می کند. روش نوین هاستویت به یک ایجاد محتوای داستانی درحال تکامل منجر شده است. این داستان ها می توانند تغییر کنند و بیشتر اوقات معضلات واقعی و چالش های معاصر را نشان می دهند. علاوه بر آن روش مذکور مخاطب را جذب می کند. این بدان معنا است که علاقه افراد به تماشای مستند بیشتر می شود و علاوه بر آن محتوا ملموس تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

کد خبر 6129935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha