۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶

استاندار کردستان:

خیرین برای کمک به احیای معتادان تلاش کنند

خیرین برای کمک به احیای معتادان تلاش کنند

سنندج_استاندار کردستان گفت: خیرین مردم و رسانه‌ها باید برای کمک به احیای معتادان و بازگشت آنها به جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سنندج اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر فضای جامعه به گونه‌ای است که مردم از معتادان فراری هستند در حالی که باید عملکرد رسانه‌ها و تلاش خیرین در راستای کمک به احیای این افراد باشد.

وی خاطر نشان کرد: معتاد یک قربانی است و باید با برگزاری همایش و ظرفیت‌های موجود زمینه بازگشت آنها به جامعه را فراهم کرد و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه بدون مشارکت مردم نمی‌توان در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق شد، اذعان کرد: باید با فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت در جامعه در این راستا فعالیت کرد.

زارعی کوشا راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در شهرهای قروه و سقز را ضروری خواند و اضافه کرد: برخی از نقاط استان بیش از حد معمول آلوده به مواد مخدر هستند و باید به صورت ویژه برای آن نقاط برنامه ریزی شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰ درصد تسهیلات اشتغال به بحث رفع آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف و ۱۰ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی نیز خانواده‌های آسیب دیده از آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت.

استاندار کردستان اذعان کرد: شاخص استان به لحاظ آلودگی به مواد مخدر نسبت به کشور و استان‌های همجوار پایین است و عملکرد کمیته‌های زیرمجموعه این شورا باید هدفمند و در شهرستان‌ها نیز با جدیت دنبال شود.

کد خبر 6129969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha