۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

بیماری تب دانگی از طریق تنفس منتقل نمی شود/ ثبت ۲ فوتی در فارس

بیماری تب دانگی از طریق تنفس منتقل نمی شود/ ثبت ۲ فوتی در فارس

یاسوج_ رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری تب دانگی از طریق تنفس منتقل نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تب دانگی بیماری ویروسی است که از طریق پشه آئدس که در محل دپو زباله، فاضلاب‌های رها شده، مناطق مرطوب، محل‌هایی که لاستیک‌های فرسوده رها شده‌اند، تخمک گذاری و تکثیر می‌شود.

وی ابراز داشت: این بیماری به وسیله نیش پشه آئدس وارد بدن انسان می‌شود و ظرف مدت یک هفته علائم آن بروز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون موردی در استان مشاهده نشده و آموزش‌های لازم به پرسنل حوزه سلامت در رابطه با چگونگی برخورد با موارد احتمالی داده شده است.

جاودان سیرت از مردم خواست در صورت بروز علائمی همانند تب شدید، سردرد، درد مفاصل، افت فشار خون، خونریزی‌های زیر پوستی، لکه‌های پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه‌ها سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دو مورد فوتی در استان فارس به علت ابتلاء به تب دانگی خبر داد و از مردم خواست در صورت داشتن علائم یاد شده خصوصاً بعد از مسافرت به استان‌های همجوار به پزشک مراجعه کنند.

وی در خصوص درمان این بیماری با تاکید بر اینکه درمان این بیماری همانند سایر بیماری‌های ویروسی حمایتی است، راه انتقال این بیماری را صرفاً نیش پشه آئدس دانسته و بیان کرد: این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود.

کد خبر 6130146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha