۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴

افزایش ظرفیت تجاری کشور با ورود ۲۰ فروند کشتی تحت پرچم ایران

افزایش ظرفیت تجاری کشور با ورود ۲۰ فروند کشتی تحت پرچم ایران

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر گفت: با ورود ۲۰ کشتی تحت پرچم ایران که ۱۹ فروند آن در دریای خزر بوده که شاهد افزایش ظرفیت ناوگان تجاری و قرار گرفتن ایران در جایگاه ۱۶ جهان بودیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در حوزه نوسازی ناوگان تجاری، گفت: امروز ناوگان دریایی کشورمان در دریای خزر از نظر ظرفیت به اندازه ناوگان روسیه شده است که سالیان سال بزرگ‌ترین ناوگان تجاری را در اختیار داشت.

این مسؤول سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با ورود ۲۰ کشتی تحت پرچم ایران که ۱۹ فروند آن در دریای خزر بوده است، شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت ناوگان تجاری کشورمان و قرار گرفتن ایران در جایگاه ۱۶ جهان با ارتقای یک پله‌ای بودیم.

وی با اشاره فرصت ایجاد شده برای نوسازی ناوگان مسافربری دریایی تاکید کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با ۲۰ درصد آورده و تأمین مابقی از طریق وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، می‌توانند در طرح نوسازی ناوگان مسافری دریایی کشور مشارکت کنند. در طرح نوسازی ناوگان مسافربری در راستای تأمین ایمنی و رفاه حال هم وطنان، سازمان بنادر و دریانوردی حمایت‌های بسیار خوبی دارد و تا کنون حدود سه شرکت برای پنج شناور درخواست دادند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در آب‌های جنوب، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ناوگان مسافری کشورمان در استان‌های هرمزگان و بوشهر که بیشترین حجم ناوگان را دارند، طبق برنامه نوسازی شوند که سرمایه‌گذاری مطلوب در این راستا نیازمند اصلاح نظام نرخ‌گذاری کشتی‌های مسافربری است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت یک کشتی مسافربری با ظرفیت ۱۵۰ نفر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: با همکاری استانداری‌های بوشهر و هرمزگان تمهیداتی برای دستیابی به نرخ متعادل و البته دارای جذابیت برای سرمایه‌گذاران اندیشیده شده است.

مرزبان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای نوسازی و توسعه ناوگان خدماتی، خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، هم اکنون ۴۰ شناور خدماتی در دست ساخت قرار دارد و با ورود این شناورها به چرخه فعالیت، میانگین سن شناورهای خدماتی کشورمان به زیر پنج سال کاهش می‌یابد و تا ۲۵ سال آینده سازمان بنادر و دریانوردی را در این خصوص بیمه می‌کند، البته شناورهای خدماتی برای جریان صادرات و ورود و خروج کشتی‌ها بسیار حیاتی هستند.

کد خبر 6130240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha