۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹

استاندار خراسان رضوی:

کشف رود از مسائل جدی و مهم مشهد است

کشف رود از مسائل جدی و مهم مشهد است

مشهد- استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشف رود از موضوعات جدی و چندین ساله مشهد است، گفت: مهمترین اقدام این است که این سرمایه محیط زیستی آلوده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در مراسم بهره برداری تصفیه خانه تخصصی چرمشهر, رونمایی از نام شهرک صنعتی شهرک خادم الرضا (ع) به یاد رئیس جمهور شهید و آغاز بهره برداری از فاز دوم این شهرک در قالب بهره برداری از مجموع پروژه‌های «یادگار ابراهیم» با تاکید بر تحقق شعار سال اظهار کرد: در طی سه سال گذشته شاهد جهش سرمایه گذاری مردمی در حوزه اقتصاد هستیم و باید عزم خود را به طور جدی برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم مصمم کنیم.

استاندار خراسان رضوی بر حفظ محیط زیست در انجام پروژه‌های زیرساختی تاکید کرد و افزود: باید ملاحظات را در پروژه‌ها لحاظ کنیم و بر حفظ محیط زیست تاکید داشته باشیم.

وی با خاطر نشان کردن اینکه کشف رود از موضوعات جدی و چندین ساله مشهد است، گفت: در حوزه مساله محوری بیست مسأله برای استان تعریف شده که کشف رود یکی از این مسأله است و مهمترین اقدام این است که این سرمایه محیط زیستی آلوده نشود.

نظری تشریح کرد: امروز در کنار افتتاح تصفیه خانه صنعتی تخصصی چرمشهر، فاز دوم پروژه تصفیه خانه شهرک صنعتی توس هم آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه خانه چرمشهر ۳۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز است، افزود: این پروژه در مساحت کل ۱۵۳ هکتاری و مساحت زمین صنعتی ۷۱ هکتار احداث شده که برای آن ۱۸ مگاوات برق تأمین شده است.

وی ادامه داد: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب این پروژه ۱۵/۵ کیلومتر و مساحت اراضی صنعتی واگذار شده ۷۰ هکتار است.

کد خبر 6130491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha