۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶

گزارش مهر؛

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/ اولیا سرگردان شدند

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/ اولیا سرگردان شدند

بجنورد_ ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس چالش‌های متعددی را برای والدین و بعضا مدیران مدارس ایجاد کرده که رفع این معضل نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و پاسخگویی به سئوالات است.

خبرگزاری مهر_ گروه استان‌ها، محدثه جوان دلویی: هرسال مهرماه سرویس مدارس دانش آموزان یکی از دغدغه‌های والدین مدارس بود و مسائلی را هم بین مسئولان مدارس و اولیا و رانندگان به وجود می‌آورد.

بخشنامه مصوبه هیئت دولت در سال گذشته و برای یکپارچه‌سازی سرویس مدارس است و که این دستورالعمل به شورای ترافیک هر استان ابلاغ شد و اجرا شدن آن به عهده شهرداری‌ها و سازمان امور حمل و نقل است.

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/  اولیای سرگردان شدند

اما ثبت نام در این سامانه با مشکلاتی همراه شده ضمن اینکه چالش‌ها و سوالاتی را برای والدین و اولیای مدارس به وجود آورده است.

خطا در تعیین مختصات منزل

مادر عسل دانش‌آموز پایه هفتم درباره این مشکلات این سامانه به خبرنگار مهر گفت: فرمی از طرف مدرسه برای ثبت نام سرویس سال تحصیلی آینده برایمان ارسال شده اما چندین بار وارد سامانه شدیم که برخی از گزینه‌ها مانند آدرس و تعیین مختصات منزل خطا می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این مشکلات ما در تأمین سرویس مدارس دچار نگرانی شدیدی کرده است.

این مشکلات پیرامون تأمین سرویس مدارس در میان مدیران و مسئولین مدارس نیز ایجاد کرده است.

نگران شروع سال تحصیلی هستیم

مدیر یکی از مدارس دولتی مرکز خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: نسبت به ثبت نام اینترنتی اطلاع کامل ندارم.

وی در ادامه بیان کرد: ما هم خبر این موضوع را در رسانه‌ها دیدیم و به جزئیات این موضوع اشراف کامل نداریم و در پاسخ به پیگیری‌های والدین توان راهنمایی جامع و کامل را نداریم.

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/  اولیای سرگردان شدند

معضلات پیش روی این موضوع از ابعاد مختلف دیگر نیز قابل پیگیری و رصد است و برخی والدین با بیان این‌که ما مستاجریم و به احتمال فراوان منزل خود را تغییر می‌دهیم و این تغییر نشانی چگونه اعمال و پیگیری خواهد شد، نکاتی را گفت.

من یک مستاجرم...

پدر علیرضا دانش‌آموز پایه دوم در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: مهلت ثبت نام در سامانه اینترنتی سرویس مدارس تا اول تیرماه است.

وی در ادامه بیان کرد: ما هم مستأجر هستیم و در مرداد ماه امکان جابجایی منزل داریم و الان در سامانه باید مشخصات و آدرس منزل را وارد کنیم که مانده‌ایم چه آدرسی را باید ثبت کنیم.

پدر این دانش آموز بیان کرد: ضمن اینکه برخی از اوقات سامانه برای ثبت نام سرویس باز نمی‌شود و اخطارهای متعددی نیز می‌دهد.

اطلاعی نداریم

مادر مبینا دانش آموز پایه ششم هم از وجود چنین بخشنامه‌ای اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: برای مقطع متوسطه اول باید ثبت نام کنیم که برخی مدارس اعلام کردند، تیرماه مراجعه کنید اگر ثبت نام سرویس مدارس تا اول تیر باشد، تکلیف دختر من و دانش آموزان دیگر که جابجایی مقطع و مدرسه دارند چه می‌شود؟

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/  اولیای سرگردان شدند

مادر یک دانش آموز پایه پنجم یکی از مدارس غیردولتی هم اعلام کرد: تا الان مدرسه برایمان دستورالعملی مبنی بر ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس نفرستاده است. ضمن اینکه احتمال تغییر مدرسه در تیرماه داریم و فرزند دومم کلاس اول هست که ثبت نام نهایی‌اش تا اول مردادماه زمان می‌برد.

دردسر اولیای چندپایه

یکی دیگر از اولیا که دو فرزند دانش آموز دارد، هم از وجود این بخشنامه بی اطلاع است و به خبرنگار ما گفت: یکی از فرزندانم در مدرسه شاهد ثبت نام کرده که نتایج آن تیرماه اعلام می‌شود با این وجود در آستانه مهرماه دچار دردسر خواهیم شد.

مادر باربد دانش‌آموز پایه سوم هم درباره نرخ سرویس مدارس گفت: پارسال ماهانه ۴۲۰ هزار تومان برای سرویس مدرسه پرداخت می‌کردیم اما امسال با توجه به ثبت نام اینترنتی هزینه سرویس‌ها نامشخص است.

مدیر یکی از مدارس بجنورد به خبرنگار ما گفت: این دستورالعمل از سوی آموزش وپرورش به ما ابلاغ شده که باید به اولیا اطلاع رسانی کنیم که تا الان مشکلاتی برای ثبت نام در سامانه سپند بوجود آمده که ما هم نمی‌توانیم پاسخ گوی اولیا باشیم.

شهرداری‌ها مجری سرویس مدارس

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد در خصوص سامانه سپند و مشکلات ثبت نام در این سامانه به خبرنگار مهر گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران فرآیند اجرایی ساماندهی سرویس مدارس که در گذشته توسط کارگروه ماده ۱۸ شهرستان بجنورد انجام می‌شد به شهرداری‌ها و سیاست گذاری آن به شورای هماهنگی ترافیک استان و در سایر شهرها به شورای ترافیک شهرستان‌ها واگذارشده است.

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/  اولیای سرگردان شدند

حمیدرضا شافعی ادامه داد: شهریورماه پارسال این آئین نامه ابلاغ شد اما در عمل امکان اجرا شدن آن، به دلیل محدودیت زمانی وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: اسفندماه پارسال جلسات هماهنگی و سیاست گذاری سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در کمیته فنی زیر نظر شورای ترافیک خراسان شمالی برگزار شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد خاطر نشان کرد: فراخوان برای انتخاب پیمانکاران برگزار و پیمانکاران انتخاب شدند و طی هفته جاری لیست شرکت‌های مجاز به آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

پیگیری رفع اختلالات سامانه

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد درباره مشکلات پیش آمده در سامانه سپند برای اولیا گفت: سامانه سپند در حال بروزرسانی هست و ایرادها و خطاها و اختلالاتی در زمان وارد کردن مشخصات دانش‌آموز، محل سکونت و مدرسه دارد بخشی از آن به دلیل بروز رسانی سامانه است که برای رفع آن پیگیری می‌کنیم.

تمدید زمان ثبت نام

شافعی ادامه داد: ساماندهی سرویس مدارس در محدوده و حریم شهر به عهده شهرداری است.

وی با بیان اینکه به دلیل تأخیر در زمان برگزاری امتحانات مدارس و اعلام نشدن نتایج مدارس خاص و جابجایی مدارس یا منازل دانش آموزان، در حال پیگیری برای تمدید زمان ثبت نام در سامانه سپند هستیم و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد، افزود: تلاشمان این است که تا پایان مردادماه ساماندهی رانندگان سرویس مدارس را انجام دهیم.

نرخ سرویس مدارس

شافعی تاکید کرد: لیست شرکت‌های پیمانکار مجاز را به اداره آموزش و پرورش ارائه می‌دهیم تا به اولیا دانش آموزان ابلاغ و علاوه بر ثبت نام در سامانه سپند باید اولیای دانش آموزان نسبت به انتخاب شرکت و عقد قرارداد با شرکت‌های از ۱۵ تیرماه اقدام کنند.

چالش‌های ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس/  اولیای سرگردان شدند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه هزینه سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده چه مبلغی تعیین شده، گفت: تا مسافت ۳ کیلومتر فاصله مدرسه تا منزل رفت و برگشت ماهانه مبلغ ۵۶۵ هزار تومان تعیین شد و بیشتر از این فاصله به ازای هر یک کیلومتر فاصله مبلغ ۱۵ هزار تومان برای خودروهای سواری به این مبلغ اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد نیاز اصلی در موضوع ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس اطلاع‌رسانی شفاف نسبت به موضوع برای والدین و توجیه مسئولین مدارس و رفع دغدغه‌های احتمالی آن‌ها باشد و موضوعی که می‌شود با یک تصمیم درست قبل از آغاز سال تحصیلی از چالش‌های احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 6130552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha