۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۱

کارشناس والیبال در گفت‌وگو با مهر:

اخراج پائز تصمیم غلط فدراسیون بود/ از موجودیت والیبال استفاده نشد

اخراج پائز تصمیم غلط فدراسیون بود/ از موجودیت والیبال استفاده نشد

کارشناس والیبال معتقد است تیم ملی ایران مقابل ترکیه ضعیف‌تر از بلغارستان بازی کرد که دلیل این موضوع هم به خاطر عدم تمرکز و شوک به تیم پس از اخراج سرمربی برزیلی تیم ملی بود.

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌های والیبال و اخراج پائز از هدایت تیم ملی گفت: با وجود اینکه تیم ملی با مربیگری پائز در لیگ ملت‌ها هفت باخت کسب کرده اما به لحاظ فنی عملکرد بدی نداشت هر چند که در برخی بازی‌ها انتظارات بیشتر بود اما به طور کلی تیم به لحاظ فنی وضعیت بدی نداشت و ضمن اینکه این نتیجه هم قابل پیش‌بینی بود. به هر حال سرمربی تیم ملی خیلی دیر به این تیم اضافه شد و شناخت زیادی از بازیکنان نداشت و چندین بازیکن مطرح هم به تیم ملی نیامدند. مجموع این مسائل باعث شد که تیم ملی در لیگ ملت‌ها نتواند نتیجه بگیرد.

وی گفت: البته من معتقدم عملکرد پائز بد نبود به هر حال او نسبت به والیبال ایران شناخت زیادی نداشت. بازیکنان تیم ملی هم از این سرمربی شناخت نداشتند و با توجه به این شرایط نمی‌توانیم بگوییم عملکرد او فاجعه بوده است. بنابراین به نظرم تصمیم فدراسیون مبنی بر اخراج این بازیکن، تصمیم درستی نبود. در بازی با بلغارستان تیم ملی ضعیف کار کرد اما در بازی با ترکیه که بعد از اخراج پائز بود تیم به مراتب ضعیف‌تر از بازی قبل ظاهر شد. این نشان می‌دهد تیم با شوک اخراج پائز بهم ریخت.

کارشناس والیبال ایران تأکید کرد: ترکیه نسبت به سایر حریفان ایران در لیگ ملت‌ها، آسان‌ترین حریف بود اما با این تصمیم فدراسیون، بازیکنان مقابل این تیم حتی ضعیف‌تر از تیم بلغارستان ظاهر شدند. نتیجه‌ای که در بازی ترکیه به دست آمد نشان داد تصمیم فدراسیون غلط بوده است. تمرکز تیم بهم ریخته بود و اشتباهات بازیکنان بیشتر شده بود. در مدت زمان ۲۴ ساعت تفکرات تیم و مدل بازی کردن بازیکنان تغییر می‌کند و این موضوع روی عملکرد تک تک آن‌ها اثر گذاشته بود. به نظرم رئیس فدراسیون باید صبر می‌کرد حداقل بازی با ترکیه انجام می‌شد و بعد این تصمیم را می‌گرفت یا حداقل تا پایان مسابقات دست نگه می‌داشتند.

نفرزاده تأکید کرد: با توجه به نتایجی که تیم ملی والیبال ایران در هفته اول و دوم رقابت‌ها کسب کرده بود، خواه ناخواه تیم جز سه تیم آخر این مسابقات خواهد بود و فرقی به حال آن‌ها نمی‌کرد. تیم ملی در اولین مسابقه خود مقابل صربستان نتیجه را واگذار کرده بود، در حالی که تیم صربستان حریف مستقیم ما برای کسب سهمیه المپیک بود و وقتی تیم ملی مقابل آن‌ها شکست خورد، حضور در المپیک برای ما کم لم یکن شده بود. بنابراین فرقی نمی‌کرد که با چه مربی ادامه بدهیم. ضمن اینکه حق و حقوق ۴ ماهه این مربی هم پرداخت شده بود و بود و نبودش فرقی نمی‌کرد.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما ضعف تیم ملی فقط مسائل روحی و روانی است یا به لحاظ فنی هم تیم مشکل دارد، گفت: به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم که تنها مسائل روحی و روانی باعث می‌شود که تیم نتیجه نگیرد. مجموع عوامل باعث رقم خوردن چنین نتایجی می‌شود. به نظرم اولین موضوع مسائل مدیریتی در فدراسیون والیبال است. والیبال در زمان داورزنی دچار افت شد، در آن زمانی که تیم ملی با ایگور کولاکوویچ سهمیه المپیک گرفت قبل از مسابقات المپیک این مربی حذف و آلکنو جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: مربی که هیچ شناختی از والیبال ایران نداشت و در فاصله اندک تا المپیک به تیم ملی آمد، این اتفاق در زمان داورزنی رخ داد که تمامی افراد که در حال حاضر در فدراسیون هستند؛ در آن تصمیم‌گیری هم نقش داشتند و تنها تفاوتش این است که الان تنها نقش‌های آن‌ها جابه جا شده است. این موضوع نشان می‌دهد این افراد باید تفکرات خودشان را تغییر بدهند چرا که همین افراد قبل از المپیک توکیو هم در فدراسیون والیبال بودند و نتوانستند در آن زمان تصمیم درستی بگیرند و تیم در المپیک نتیجه ضعیفی کسب کرد الان هم شرایط به همین صورت است، همان افراد دوباره روی کار هستند و تیم باز هم نتیجه نمی‌گیرد.

نفرزاده عنوان کرد: ما بازیکنان خیلی خوبی داشتیم که می‌توانستند در این برهه زمانی به تیم ملی کمک کنند اما ما خودمان نخواستیم از آن‌ها کمک بگیریم. دو سال پیش میلاد عبادی پور کاپیتان تیم بود که او را کنار گذاشتیم و محمد موسوی را به عنوان کاپیتان به تیم اضافه کردیم که میلاد دیگر به تیم نیامد. الان میلاد عبادی‌پور را به تیم دعوت کردیم که محمد موسوی به تیم نیامد. این مسائل نشان می‌دهد در تیم ملی تفرق وجود دارد. فدراسیون می‌توانست از سعید معروف برای کار کردن در تیم ملی دعوت کند اما این کار را انجام نداد. متأسفانه مسئولان ما از موجودیت والیبال ایران استفاده نکردند. در پست سرعتی بازیکنانی داشتیم که در لیگ بازی کرده بودند و می‌توانستند در این مسابقات به تیم کمک کنند اما این کار را انجام ندادیم. به نظرم ترکیب تیم ملی در لیگ ملت‌ها بسیار کم تجربه هستند، البته همه آن‌ها از نظر فنی بازیکنان فوق العاده‌ای هستند.

وی گفت: همه این عوامل دست به دست هم داد تا تیم این نتیجه را بگیرد. در کنار آن مسائل روحی و روانی هم اضافه کنید. وقتی یک تیم مدام می‌بازد به هر حال بازیکنان در فضای مجازی واکنش‌ها را می‌بینند و این فشار روی آن‌ها مضاعف است. تیمی که چندین سال در لیگ ملت‌ها جز بهترین‌ها بوده ولی الان شرایطی به وجود آمده که روی دور ناکامی و باخت است، طبیعی است که بازیکنان دچار استرس شوند و عملکردشان افت کند.

کد خبر 6130800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      14 0
      به هر حال یجایی باس بدونیم مشکل اشتباهات ضعیف بازیکنان مون هست و این اشتباهات در سطح لیگ جهانی نیست.. بازیکنان ما در سطح نسل قبلی نیستند بیایم بپذیریم و اجازه دهیم مربی کار خودش رو طولانی مدت نشان بدهد.آخر چقدر بی دانشی در فدراسیون و تصمیمات غلط.یکی دوتا ....
    • علی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      15 2
      مدیر فدراسیون بی لیاقته
    • عاشق والیبال ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      5 8
      این کارشناس خواب تشریف دارند تیم ملی برای سهمیه المپیک رفته نه اینکه از لیگ جهانی اخراج شود لطفا برو اطلاعات کسب کن بعد تز کارشناسی بخودت بگیر . مربی درجه ۳ نگران ما نبود و نیست رفت کره جنوبی سر کار بعدیش .
    • ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      10 1
      سلام.واقعا ورزش ما باید دیگه چقدر چوب بی برنامه بودن فدراسیون‌ها را بخوره.
    • یداله IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      7 1
      تصمیمات احمقانه
    • تقوی. شیراز ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      اثر مثبت پائز ملموس بود تیم ما تیم قبلی نبود و جوان و جدید و ناهماهنگ بودند
    • جم IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      کمیته بظاهر فنی که هربار با یک مربی خارجی قرارداد می‌بندند ولی فرصت کافی به مربی منتخب خودشان نمی‌دهند و بلافاصله یک مربی وطنی جایگزین میکنند ؛ مشخصه که فقط برای منافع شخصی خودشان و وابستگانشان تصمیم میگیرند . کمیته ای که قطب‌های والیبالخیز کشور در آن نماینده ای ندارند!!!
    • منوچهر کیانی US ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      والیبال ایران مشکل جدی داره. ظاهراً آقای تقوی در مورد اخراج مربی عصبی تصمیم گرفتن و نه عقلانی. مدیریت والیبال ایران مشکلات زیادی داره. مثال. در مورد آن چند ده تن اضافی که توسط اقای داورزنی تیم ملی را در امریکا همراهی کردن خوب بود چند تا جوان و نوجوانی که والیبالیست های آینده دار هستن و یا مربی‌های
    • ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      به نظر بنده باید بازیکنان با تجربه و میدان دیده رو تو ارنج اصلی تیم و بازیکنان جون رو ذخیره وجایگزین میکردن در یه همچين بازی هایی تیم ملی که جای پرورش بازیکن نیست که به پیرو جون و نوجوان خردسال فرست بدیم تیم ملی جای بهترین هاست جای بازیکنان درجه یک وتاپ حالا سنشون هر چقدر باشه