۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی:

سالانه ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی در مرکزی تولید می شود

سالانه ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی در مرکزی تولید می شود

اراک- مدیرکل حفاظت  محیط زیست استان مرکزی گفت: سالانه ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی از ۴ هزار واحد صنعتی این استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهری استان مرکزی اظهار کرد: در مجموع ۵ نوع پسماند در استان مرکزی وجود دارد که یکی از انواع آن خانگی و شهری است و روزانه ۹۰۰ تن پسماند خانگی و شهری در استان تولید می‌شود.

وی افزود: روزانه هر فرد حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم پسماند خانگی و شهری تولید می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نوع دوم پسماند را عفونی برشمرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و این نوع پسماند در اراک و ساوه مدیریت می‌شود و باید اذعان داشت که روزانه در استان ۷ و نیم تن پسماند عفونی تولید می‌شود.

یوسفی در خصوص پسماند صنعتی نیز بیان کرد: سالانه ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی از ۴ هزار واحد صنعتی استان تولید می‌شود که ۹ میلیون تن از این پسماندها مربوط به ۴۰۰ واحد صنعتی این استان است.

وی پسماند ویژه صنعتی را از نوع دیگر برشمرد و گفت: این نوع پسماند، سالانه یک میلیون تن در استان تولید و در سایت‌های مخصوص دفن می‌شود.

یوسفی افزود: در دهه ۹۰ یک سایت ویژه این موضوع در ساوه اختصاص یافته که پروژه موفقی نبوده است.

وی پسماند کشاورزی را نوع دیگری از پسماندها عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰۰ نقطه استان پسماندهای روستایی رها می‌شدند اما اکنون در ساوه و اراک ۲ نقطه برای تجمیع پسماندهای شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مؤثر در تداوم حیات محیط زیست، پسماندهای الکتریکی است که قابلیت بازیافت دارند.

کد خبر 6130824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha