۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

انتقال شبانه نخست وزیر جدید هائیتی به بیمارستان

انتقال شبانه نخست وزیر جدید هائیتی به بیمارستان

نخست وزیر جدید هائیتی تنها چند روز پس از انتصاب به این سمت به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص، بستری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گری کانیل، نخست وزیر موقت هائیتی که در بحبوحه ناآرامی‌های گسترده داخلی در این کشور اندکی بیش از یک هفته پیش به این سمت منصوب شد، به دلیل آنچه یک بیماری نامشخص خوانده شده است، در بیمارستان بستری شد.

کانیل ۵۸ ساله بلافاصله پس از بروز علائم مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد. دفتر او هیچ جزئیاتی را درباره علت این مشکل ارائه نکرده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیر هائیتی شرایط کانیل «پایدار» عنوان شده است. رویترز تصاویری از چندین آمبولانس و مامور پلیس را بیرون از بیمارستان مذکور در حومه پورتوپرنس، پایتخت هائیتی منتشر کرده است.

کانیل بیش از یک دهه پیش، برای مدتی کوتاه رهبری این کشور را برعهده داشت و پیش از روی کار آمدن مجدد در هائیتی، به عنوان مدیر منطقه‌ای یونیسف فعالیت می‌کرد. شورای گذار هائیتی ۲۹ مه او را به سمت نخست وزیر منصوب و مسئولیت بازگرداندن ثبات و خارج کردن کنترل کشور از دست دارودسته‌های شورشی را به وی واگذار کرد.

جاونل مویز، آخرین رئیس جمهور هائیتی در سال ۲۰۲۱ ترور شد و این کشور از آن زمان تاکنون بدون رئیس جمهور بوده است. آریل هانری، نخست وزیر وقت نیز پس از آنکه با هدف درخواست حمایت و جلب توجه کشورهای مختلف برای تشکیل گروهی امنیتی مورد حمایت سازمان ملل به منظور کمک به پلیس در مبارزه با باندهای مسلح، هائیتی را به مقصد کنیا ترک کرده بود، دیگر موفق به بازگشت به هائیتی نشد و استعفا کرد.

آشوب‌ها در هائیتی اواخر اسفند پارسال پس از فرار حدود ۴ هزار زندانی از دو زندان بزرگ این کشور آغاز شد. پاسگاه‌های پلیس هدف حمله دارودسته‌ها قرار گرفت و حمله باندهای خطرناک به فرودگاه این کشور، عملا ارتباط هائیتی با دنیای بیرون را قطع کرد.

کد خبر 6130910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha