سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

توجه به تحولات کرانه باختری در کنار اشاره به گزینه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی مانند آنچه در غزه رخ داد از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تحولات فلسطین به ویژه اوضاع کرانه باختری مورد توجه روزنامه‌های عربی قرار گرفته به طوری که این روزنامه‌ها از منش مقاومت در نوار غزه به عنوان الگویی برای تکرار در کرانه باختری یاد می‌کنند.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه القدس العربی در خصوص تحولات فلسطین نوشت: بنا به اذعان تحلیلگران صهیونیست در پژوهشکده امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل آویو، اوضاع کرانه باختری نیز برای رژیم صهیونیستی خطرناک بوده و احتمال وقوع طوفان الاقصی دوم در این منطقه وجود دارد. با وجود آنکه نظامیان صهیونیست در حملات روزانه خود تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت می‌کنند و یا به شهادت می‌رسانند شاهد اجرای عملیات ضدصهیونیستی متعددی در این منطقه هستیم. این تحلیلگران اذعان دارند که فلسطینی‌ها با دیدن پایداری و مقاومت نیروهای حماس در غزه در برابر دشمن صهیونیستی اینک احساس شجاعت بیشتری در برابر این عناصر اشغالگر در کرانه باختری می‌کنند.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه رأی الیوم نیز در گزارشی در خصوص تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: برای بسیاری از کشورها، کنار گذاشتن تشکیلات خودگردان به عنوان «نماینده رسمی ملت فلسطین بر اساس توافقنامه اسلو» سخت است اما این تشکیلات یک نهاد مزدور بوده و مشروعیت خود را از دست داده و دیگر همکاری با این تشکیلات جاز نیست.

عملکرد این تشکیلات در قبال آرمان فلسطین و خیانت به ملت فلسطین باعث شد مشروعیت خود را از دست بدهد. لازم به ذکر است که توافقنامه اسلو برآمده از تسلیم شدن کشورهای عربی مقابل رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم در خاک فلسطین که در سال ۴۸ اشغال شد است اما با تابیدن خورشید مقاومت در غزه ما اینک در برابر ۲ راه و منش قرار داریم؛ تسلیم شدن برابر تل آویو مانند تشکیلات خودگردان و رژیم‌های عربی و یا مقاومت.

منحل کردن تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط کنونی که مشخص شده این تشکیلات مشروعیت خود را از ملت فلسطین نمی‌گیرد بلکه مستقیماً از رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند یک شرط اساسی است.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: با نزدیک شدن به سالروز تأسیس بسیج مردمی در عراق آمریکا با استفاده از بازوهای رسانه‌های مزدور خود تلاش می‌کند شکستی که در میادین نبرد از نیروهای حشد شعبی متحمل شده در فضای رسانه جبران کند.

تأسیس سازمان حشد شعبی یک غافلگیری برای آمریکا به شمار می‌رود چرا که این نیروها موفق شدند طی مدت کوتاهی جلوی پیشروی‌های عناصر داعش را گرفته و خطر را از بغداد دور کنند. این در حالی است که آمریکا برای طولانی کردن این جنگ به مدت چندین سال با هدف پیاده کردن پروژه‌های خود در عراق و منطقه برنامه ریزی می‌کرد.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه العربی الجدید در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: شکست راهبردی اسرائیل در غزه بعد از گذشت هشت ماه زمانی عمق خود را نشان می‌دهد که متوجه می‌شویم کابینه تل آویو هنوز نتوانسته به راهکاری برای رویارویی با چالش‌های حزب الله در جبهه شمالی و نیروهای عراقی در کنار عملیات نیروهای یمنی دست پیدا کند. این رژیم از یک همپیمان اصلی برای حمایت از منافع آمریکا به یک بار بر دوش واشنگتن تبدیل شده است. آمریکا مجبور است ژنرال‌ها و ناوهای خود را برای حمایت از اسرائیل به منطقه اعزام کند.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه الوطن سوریه در خصوص تحولات این کشور نوشت: منابع آگاه اعلام کردند که اشغالگران آمریکایی برای ورود به ۲ شهر مهم منبج و عین العرب در غرب و شرق رود فرات واقع در حومه شمال شرقی حلب برنامه ریزی می‌کنند. هدف از این اقدام ممانعت از حضور اشغالگران ترکیه در این ۲ شهر راهبردی و به دست گرفتن کنترل آنها است. کنترل این شهرها در حال حاضر در دست عناصر قسد وابسته به آمریکا است. عناصر اشغالگر آمریکایی طی ۲ هفته گذشته تحرکات مشکوکی در پایگاه‌های غیرقانونی خود در این مناطق داشته‌اند. فعالان سوری به ورود صدها کامیون آمریکایی از عراق به سمت پایگاه‌های غیرقانونی در مناطق تحت کنترل قسد اشاره کرده‌اند که بیانگر آمادگی برای انجام یک عملیات نظامی در منطقه است.

احتمال تکرار «طوفان الاقصی» این‌بار در کرانه باختری

روزنامه یمنی المسیره نیز در خصوص فلسطین نوشت: جنایت اردوگاه النصیرات که با کمک آمریکایی‌ها منجر به شهادت بیش از ۲۱۰ فلسطینی شد نیز نتوانست وجدان‌های برخی کشورهای عربی را بیدار کند. حاکمان عرب چگونه کشتار فلسطینی‌ها را در کنار خود می‌بینند اما دم نمی‌زنند؟ پس این همه سلاح و نظامیان عربی به چه درد می‌خورد؟ اگر شما ترس از دست دادن قدرت نداشتید در این خصوص مداخله می‌کردید.

کد خبر 6131032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 5
      مرگ بر اسقاطیل
      • ایرانی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        مرگ اسقاطیل زباله دوستان و کسانی که منفی میزنند
    • A ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 6
      مرک برامریکا .مرک برانگلیس ومرک برفرانسه سه کشور متجاوزواستعمارگر ومرکب براتحادیه اروپا برده ومستعمره ..تمام جنایات وکشتارها ونسل کشی ها توسط سه کشور انجام میگیرد وسازمانها وتمام ارگانهادردنیا دراختیارآنهااست وهرطور که بخواهند انجام وظیفه میکنند بنفع آنها دردنیای کثیفی زندگی میکنیم زجر.ذلت.بردگی...
    • عبدالکريم منافی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 5
      با توجه به اینکه صدور بیانیه های ظاهری و فریب کارانه مجامع بین‌المللی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در حقیقت فاقد هرگونه ضمانت اجرایی است لذا سران جبهه های مقاومت اسلامی هیچ گونه گزینه جهت باز پس گیری سرزمین های اشغالی از چنگال رژیم جعلی و نسل کش صهیونیستی؛جز از طریق نظامی ندارد
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 7
      به کمک اعراب فکر نکنیداینها وجدان در وجودشان مرده است
    • naser shahsavari ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 7
      شرم بر اعراب
    • ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 9
      خرابی های طوفان را جبران کنید،جان های از دست رفته جبران نشدنیست
    • شاپور IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      سران عرب دست نشانده وغلام زنگوله بگوش آمریکا وغرب هستند چه انتظار هست خود مردم عرب واقشار آگاه شوند بهتر است تا از آنان انتظار داشت؟
    • دلوین ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 3
      در اینصورت کرانه باختری را هم مثل غزه صاف میکنند ... کار الکی است... این بدبختا کسی ازشون حمایت نمی کند
    • ع ا ز CA ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      طوفان القصئ تنها لرزه بد اندام صهیونیستها نینداخته است بلکه بیشتر ترس وجود دولتهای سازشکار عرب را لرزانده است و امروز دولتهای عرب سازشکار ترس بزرگی دارند از اینکه نکند دستکاه حاکمیت خودشان هم با مردم هم سو شده و خواهان تشگیل دولت فرا گیر مقاومت را تشکیل بدهند و در واقع یک نکاه جامعه عرب به مقاومت آی
    • معلم ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      ای خدای بزرگ ومهربان خودت به داد مردم غزه برس ای ارحم الراحمین تو را به جلال واکرامت قسم می دهم این مردم بی پناه که فریادرسی جز تو ندادند از دست این رژین منحوس صهیونیستی نجات بده ای غیاث المستغیثبن ای صریخ المستخرصین خودت کمکشون کن .