۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد؛

لزوم بهره گیری از پسماند ویژه صنایع در اقتصاد چرخشی

لزوم بهره گیری از پسماند ویژه صنایع در اقتصاد چرخشی

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: صنایع این استان ۹ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه تولید می کنند که این میزان پسماند باید در اقتصاد چرخشی مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه دومین کارگروه مدیریت پسماند شهری استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه با شعار «سهم من در تداوم حیات» نامگذاری شده است و برنامه‌های متعددی در این راستا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات نشست کارگروه پسماند استان مرکزی افزود: مقرر است در خصوص اراضی که برای سایت‌های پسماند در شهرستان‌های ساوه، تفرش و اراک استفاده می‌شود کارگروه‌هایی تشکیل و موارد مربوط به زمین و مالکیت آن به لحاظ اجرای مواد ۳۲ قانون حفاظت بهره برداری یا از طریق ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالیاتی دولت انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: در تمامی شهرک‌های صنعتی که دوربین‌های ورودی و خروجی دارند، آی پی دوربین‌ها در اختیار محیط زیست قرار می‌گیرد تا نظارت بیشتری بر پسماندها انجام شود.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ واحد صنعتی در سامانه حفاظت محیط زیست استان ثبت شده که ۹ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه تولید می‌کنند که نیاز است این میزان پسماند در اقتصاد چرخشی مورد استفاده قرار گیرد.

اسدی گفت: در این راستا سال جاری شرکت پتروشیمی شازند، لجن‌های آهکی خود را در قالب پسماند در کارخانه سیمان تهران به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: طرح جامع پسماند شهر تفرش نیز بررسی و با اصلاحاتی مورد تأیید قرار گرفت تا پسماندهای شهری تفرش با روال پیش بینی شده مدیریت شود.

کد خبر 6131063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha