۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳

از سوی علمای بحرین اعلام شد؛

«مع الحسین أبداً؛ با حسین (ع) تا همیشه» شعار عاشورای امسال بحرین

«مع الحسین أبداً؛ با حسین (ع) تا همیشه» شعار عاشورای امسال بحرین

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر ضرورت اصلاحات و مبارزه با باطل، شعار عاشورای آینده در این کشور را «با حسین تا همیشه» اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علمای بحرین در راستای تحکیم مفهوم اصلاح و مبارزه با باطل شعار عاشورای آینده را «با حسین (ع) تا همیشه» (مع الحسین أبداً) اعلام کردند.

علمای بحرینی در بیانیه‌ای اهدافی را که در پس این شعار قرار دارد، یعنی ارتقای آگاهی دینی و اخلاقی نسبت به انقلاب امام حسین (ع)، اهمیت جایگاه آن حضرت در دفاع از حق و مبارزه با باطل و احیا ارزش‌های اصیل اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه ارزش‌هایی که امام از آن دفاع می‌کردند، عدالت، صداقت و اتحاد اجتماعی، تثبیت مفهوم اصلاح، تربیت و ارشاد بود، بر برجسته‌سازی زندگی امام و درس‌های آموخته شده از آن تأکید شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: از جمله اهداف انتخاب این شعار، تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی است که به شکل‌گیری آگاهی جمعی و تقویت هویت فرهنگی، الهام بخشیدن به نسل‌های جدید درخصوص اهمیت و جایگاه امام حسین (ع) و ارزش‌هایی مثل صبر و شکیبایی و استقامت برای رسیدن به اهداف بزرگ کمک می‌کند.

در این بیانیه آمده است که شعار «با حسین تا همیشه» در ماه محرم سال جاری، دعوتی مستمر برای مؤمنان است که نه تنها به یاد جانفشانی‌های امام زمان (ع) باشند، بلکه برای رسیدن به ارزش‌هایی که آن حضرت برای آن تلاش کرده و در راه رسیدن به آن به شهادت رسیده است، جدی باشند.

کد خبر 6131068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha