۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

دستیار مردمی سازی معاون علمی خبر داد؛

آغاز نمایشگاه آبادیران از ۲۲ خرداد

آغاز نمایشگاه آبادیران از ۲۲ خرداد

دستیار مردمی سازی معاون علمی رییس جمهور با اعلام اینکه نمایشگاه آبادیران ۲۲ تا ۲۵ خردادماه برگزار می شود، گفت: در این نمایشگاه پروژه های محرومیت زدایی به دانش بنیان ها معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شکری در نشست خبری که امروز با موضوع برگزاری دومین دوره نمایشگاه آبادیران در معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران با همکاری بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت ۲۲ تا ۲۵ خردادماه در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

دستیار مردمی سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: این نمایشگاه در ۵ بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت، بهداشت و توانبخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این نمایشگاه را اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و نیز اساتید و نخبگان به مسائل و ظرفیت‌های مناطق کمتر برخوردار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور از طریق پروژه‌های محرومیت زدایی نهادهای دولتی و حاکمیتی متولی آبادانی و پیشرفت، کمک به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌ها، اساتید و نخبگان و زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری عنوان کرد.

شکری همچنین نحوه حمایت از شرکت‌ها در این نمایشگاه را تشریح کرد و گفت: در این نمایشگاه از شرکت‌ها در قالب اتصال به بازار بزرگ نهادهای متولیی آبادانی و پیشرفت مناطق و افراد کمتر برخوردار، تسهیلات ویژه به خریداران شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، معرفی به نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای غرفه سازی و حمایت از تحقیق و توسعه مبتنی بر نیاز نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت و تجاری سازی آنها حمایت خواهد شد.

دستیار مردمی سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بیان کرد: ایجاد فرصت ارائه توانمندی‌های علمی و پژوهشی اساتید، پژوهشگران و نخبگان به نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت و ارائه راهکار و حل مسائل آنها در آبادانی مناطق کمتر برخوردار و همچنین معرفی به نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت برای استفاده از توانمندی علمی در پروژه‌های تحقیقاتی و عملیاتی از جمله حمایت‌هایی است که از در این نمایشگاه از اساتید، پژوهشگران و نخبگان می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه نقش گروه‌های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران نقشی اساسی و مهم است، گفت: در این نمایشگاه دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه، شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها، شرکت‌های خلاق، اساتید و نخبگان و پژوهشگران هستند و ظرف تقاضا نیاز و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار است.

شکری تصریح کرد: حلقه‌های میانی (گروه‌های مردمی و جهادی) در احصا این ظرفیت‌ها و نیازها نقشی اساسی و مهم ایفا می‌کنند چرا که احصا نیاز و ظرفیت منطقه محروم از منابع میدان به دست می‌آید. لذا حضور گروه‌های جهادی و مردمی در نمایشگاه بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز و چالش مناطق کمتر برخوردار هدف گروه‌ها فراهم آورده است.

به گفته وی در این نمایشگاه، سازمان‌ها و نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی، بنیاد کرامت رضوی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان جهاد دانشگاهی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی کشور، شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، سازمان زندان‌های قوه قضائیه، سازمان هلال احمر، صندوق نوآوری و شکوفایی، دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران، معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد ملی علم ایران حضور می‌یابند.

کد خبر 6131195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha