۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰

تسهیلات نیم‌بهای سفر و شرایط استفاده

تسهیلات نیم‌بهای سفر و شرایط استفاده

بر اساس طرح جدید اپلیکیشن تاپ، افراد دارای معلولیت می‌توانند با نصف قیمت، بلیط سفر خود را به‌صورت آنلاین از این اپلیکیشن خریداری کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه خرید بلیط سفر از جمله بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار به‌صورت آنلاین و در زمان کوتاه با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند تاپ فراهم شده است. تاپ یک سوپر اپلیکیشن مالی است که افراد علاوه‌بر دریافت خدماتی از جمله خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض، کارت به کارت، پرداخت خلافی خودرو و غیره، بلیط سفر خود مانند بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را نیز از آن خریداری کنید.

خبر خوب این است که بر اساس طرح جدید اپلیکیشن تاپ، افراد دارای معلولیت می‌توانند با نصف قیمت، بلیط سفر خود را به‌صورت آنلاین از این اپلیکیشن خریداری کنند.

طرح تسهیلات نیم‌بهای سفر برای معلولین چیست؟

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی، افراد دارای معلولیت‌های شدید می‌توانند از امروز در اپلیکیشن تاپ، بلیط سفرهای برون‌شهری خود را با ۵۰ درصد هزینه پایین‌تر و به‌صورت نیم‌بها خریداری کنند. به‌طور دقیق‌تر، در این‌باره، آقای صفاری‌فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از تداوم اجرای نیم‌بهاء شدن سفرهای برون‌شهریِ افراد دارای معلولیت شدید، در راستای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال جاری خبر داد. مشمولین طرح تسهیلات نیم‌بهای سفر، افراد ۱۸ تا ۴۷ ساله هستند. لازم به ذکر است که این طرح با همکاری بانک پارسیان و سوپر اپلیکیشن تاپ در حال اجرا است.

چگونه از طرح تسهیلات نیم‌بهای سفر برای معلولین استفاده کنیم؟

اگر به عنوان یک فرد دارای معلولیت قصد استفاده از طرح تسهیلات نیم‌بهای سفر در سوپر اپلیکیشن تاپ را دارید، نیاز است تا قبل از خرید بلیط سفر خود، مراحل مشخصی را طی کنید. این مراحل در بخش زیر بیان شده‌اند:

ثبت‌نام کلیه افراد توان‌یاب تحت پوشش سازمان بهزیستی در سامانه برخط

ارسال پیامک تأیید هویت به افراد تحت پوشش (در صورت وجود شماره همراه)

انتخاب سرویس حمل‌ونقل مورد نظر توسط فرد توان‌یاب یا وابستگان او

ثبت‌نام فرد متقاضی خدمات گردشگری در سامانه بانک پارسیان

بررسی صحت اطلاعات وارد شده

پذیرش شرایط و قوانین استفاده از خدمات حمل‌ونقل ویژه افراد توان‌یاب

استفاده از طرح تسهیلات نیم‌بهای سفر برای معلولین در سوپر اپلیکیشن تاپ

پس از اینکه فعالیت‌های بیان‌شده در بخش قبلی را انجام دادید، برای خرید بلیط نیم‌بهای سفر وارد سوپر اپلیکیشن تاپ شوید و مراحل زیر را طی کنید:

۱- انتخاب مبدا و مقصد سفر توسط فرد توان‌یاب و امکان جستجوی پرواز

۲- نمایش تمام پروازهای موجود و انتخاب پرواز مورد نظر

۳- انتخاب برچسب توان‌یاب هنگام انتخاب مسافرین، در صورت تایید ثبت‌نام

۴- تشخیص و ارسال پیام خطا در صورت دارا نبودن و یا عدم ثبت‌نام افراد توان‌یاب

۵- تأیید نهایی در صورت دارا بودن شرایط و پذیرش قوانین

۶- ورود به مرحله خرید نهایی و اعمال مبلغ تخفیف مخصوص افراد توان‌یاب

۷- پرداخت مبلغ نیم‌بها و خرید بلیت

۸- صدور بلیت به صورت برخط و ارسال در سامانه جهت بارگیری

درباره خدمات گردشگری سوپر اپلیکیشن تاپ

همانطور که گفته شد، تاپ یک سوپر اپلیکیشن مالی است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، خدمات گردشگری محسوب می‌شود. به بیان ساده‌تر در اپلیکیشن تاپ می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی، بلیط سفر داخلی و یا خارجی خود را در کسری از ثانیه خریداری کنید.

از سایر مزایای خدمات گردشگری سوپر اپلیکیشن تاپ نیز می‌توان به وجود بارکد در بلیط‌ها برای سهولت عبور از گیت‌ها و ذخیره بلیط در تلفن همراه شما و امکان بازیابی آن بدون نیاز به اینترنت اشاره کرد. در بخش زیر اصلی‌ترین خدمات گردشگری اپلیکیشن تاپ بررسی شده‌اند.

خرید بلیط سفر داخلی و خارجی

شما در سوپر اپلیکیشن تاپ، امکان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس و قطار را برای سفرهای برون‌شهری خود دارید. این فرایند خرید به‌صورت کاملاً آنلاین و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما در هیچ مرکزی نیست.

دریافت تسهیلات سفر

هم‌زمان با امکان خرید بلیط سفر در اپلیکیشن تاپ، شما امکان دریافت تسهیلات سفر را نیز از این اپلیکیشن دارید. به‌عنوان مثال تسهیلات خرید بلیط نیم‌بهای سفر برای معلولین، جانبازان و خانواده شهدا جز این دسته قرار می‌گیرند.

خرید تورهای مسافرتی

خدمات گردشگری تاپ تنها به خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار منتهی نمی‌شود و در صورت نیاز، شما می‌توانید از این اپلیکیشن به‌طور کامل یک تور مسافرتی به‌صورت کاملاً آنلاین خریداری کنید و از سفر خود لذت ببرید.

تاپ جایگزینی برای صدها اپلیکیشن

استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ کاملاً رایگان است و برای دریافت خدمات گردشگری و تسهیلات در این اپلیکیشن، می‌توانید نسبت به دانلود اپلیکیشن تاپ از کافه بازار، گوگل‌پلی و سایت تاپ اقدام کنید و تمامی بلیط‌های سفر خود را از این اپلیکیشن تهیه کنید.

کد خبر 6131239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      کاش یک همراه هم درنظر میگرفتن و شامل می‌شد براش چون معلولین شدید بدون همراه سخت جایی میتونن تنها برن
    • احمدی تهران ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      سلام کدوم پدرو مادری فرزند معلول میتونه تنها بفرسته کارهایی که میخواییم انجام بدید لااقل سنجیده باشه نه فقط حرفی