۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۰

بروجردی در گفتگو با مهر:

شورای نگهبان فصل‌الخطاب است/ اهمیت مشارکت پرشور ملت در انتخابات

شورای نگهبان فصل‌الخطاب است/ اهمیت مشارکت پرشور ملت در انتخابات

نماینده مردم لارستان در مجلس با اشاره به اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و همه باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه «در رقابت‌های پیش رو باید اخلاق حاکم باشد، بدگویی و لجن‌پراکنی کمکی نمی‌کند و به آبروی کشور لطمه می‌زند، اظهار کرد: اوجب واجبات است که فرمایش مقام معظم رهبری درباره رقابت سالم انتخاباتی که با صراحت در حرم حضرت امام خمینی (ره) در مقابل ملت و افکار عمومی مطرح فرمودند، مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شأن کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، این نیست که مشمول تعابیری چون بداخلاقی و لجن‌پراکنی شود. حتماً کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از ادبیات فاخر استفاده کنند و به جای آنکه دیگران را رد کنند، خودشان را اثبات کنند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً ملت ایران هوشیار هستند، قضاوت می‌کنند و درباره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرند، بنابراین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حتماً باید از یک ادبیات متناسب با شأن ملت بزرگ ایران استفاده کنند.

بروجردی در ادامه درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است، به خصوص آنکه بعد از شهادت رئیس‌جمهور دیدیم که همه مردم به صحنه آمدند. همه ما باید قدر مردم را بدانیم و شرایطی را ایجاد کنیم که مردم حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه باید از تصمیم شورای نگهبان در زمینه اعلام صلاحیت‌ها تمکین کنند، گفت: شورای نگهبان فصل الخطاب است و طبیعی است که همه باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند. نیمی از اعضای شورای نگهبان فقیه و منصوبان مقام معظم رهبری هستند و مابقی هم حقوقدان و منتخبان ملت یعنی از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند و بر این اساس باید همه از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.

کد خبر 6131284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha