۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

وزیر جهاد کشاورزی:

پهنه آبی خزر برای فعالیت‌های شیلاتی و آبزی پروری آماده سازی شود

پهنه آبی خزر برای فعالیت‌های شیلاتی و آبزی پروری آماده سازی شود

رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه آبزی پروری و اقتصاد دریاپایه گفت: پهنه آبی خزر برای فعالیت‌های شیلاتی و آبزی پروری آماده سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر یکشنبه در ارتباط تصویری با جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در کلاچای رودسر اظهار کرد: شیلات در سواحل شمالی و جنوبی کشور در حفظ و بازسازی ذخایر نقش برجسته ای دارد که باید به فعلیت برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش محوری شیلات در اقتصاد کشور بیان کرد: شیلات به دلیل ظرفیت‌های ارزشمند در توسعه صادرات و صنایع تبدیلی در حوزه اشتغال، اقتصاد و کشاورزی نقش آفرین است.

نیکبخت با تاکید بر لزوم تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه آبزی پروری و اقتصاد دریاپایه اضافه کرد: با همت و تلاشی که در مردم و صیادان فعال حوزه شیلاتی وجود دارد و همچنین با کمک مؤسسات علم پایه تحقیقاتی، پژوهشی، دانشگاهی، نخبگان و سرمایه گذاران تحول در حوزه تولیدات شیلاتی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه بستر و پهنه آبی خزر برای فعالیت‌های شیلاتی و آبزی پروری آماده سازی شود، افزود: با مشارکت مردم و سوق دهی جهت‌های سرمایه گذاری در راستای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و آبزی پروری در دریای خزر و رودخانه‌های گیلان، می‌توان وضعیت موجود را به ۱۰ برابر افزایش داد.

کد خبر 6131387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha