۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰

اخطار توانیر به اداره‌های پرمصرف برق

اخطار توانیر به اداره‌های پرمصرف برق

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصارف بخش اداری به طور مستمر رصد و پایش می‌شود و با اداره‌هایی که مصرف را مدیریت نکنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی افزود: یکی از برنامه‌ها بر اساس مصوبه هیأت دولت کاهش مصرف برق در ساعات کاری به میزان ۳۰ درصد و بعد از پایان ساعات کار ادارات تا ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه فرصت برای مصرف بهینه برق وجود دارد، گفت: در حدود ۳۷ درصد مصرف برق کشور در سال به بخش مولد و صنعت اختصاص پیدا می‌کند و بخش کشاورزی هم در حدود ۱۷ درصد که مجموعاً مصرف برق کشور در بخش تولیدی به ۵۴ درصد می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: بااین‌حال در دوره گرم سال مصارف در بخش‌های مختلف افزایش می‌یابد و برای اینکه بتوانیم چرخ صنعت را همواره در حرکت نگه داریم لازم است تا مصارف در بخش‌های مختلف با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی، مدیریت شود.

کولرهای آبی نسل جدید و استاندارد، مصرف برق را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند

یاقوتی با بیان اینکه استفاده از کولرگازی در مناطق عادی به‌ویژه در شرایطی که مصرف مدیریت نشود، موجب افزایش مبلغ قبض برق تا ۲ میلیون تومان خواهد شد، گفت: کولرهای آبی نسل جدید تا ۵۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در فصل گرم سیستم‌های سرمایشی مهم‌ترین وسیله برقی محسوب می‌شود که مصرف آنها حدود ۴۰ درصد است.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر ادامه داد: متوسط مصرف کولر آبی ۱۰۰ کیلووات‌ساعت است، اما درصورتی‌که کولرگازی استفاده شود، میانگین مصرف به ۷۰۰ کیلووات می‌رسد که به معنی افزایش شدید مصرف و در نتیجه مبلغ قبض برق افزایش شدیدی خواهد داشت.

یاقوتی با بیان اینکه در مناطق عادی مانند تهران ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو یعنی پایین‌تر از ۳۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کنند، گفت: در حدود ۱۵ درصد از مشترکان بین الگو تا ۱. ۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند؛ اما دو پله بعدی بین ۱. ۵ تا ۲. ۵ برابر بیش از الگو که ۸ درصد مشترکان را در بر می‌گیرد و پله دوم بیش از ۲. ۵ برابر الگو مصرف می‌کنند که ۲ درصد مشترکان را شامل می‌شود.

وی در ادامه به کولرهای آبی نسل جدید نیز اشاره کرد و گفت: این کولرها با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و مجهز شدن به موتوربرقی‌های BLDC یا مغناطیس دائم موجب کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف برق شده‌اند.

کد خبر 6131460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha