۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

ابتلای ۳۱۵ نفر به «ام اس» در شاهرود/ جوانان بیشتر مبتلا هستند

ابتلای ۳۱۵ نفر به «ام اس» در شاهرود/ جوانان بیشتر مبتلا هستند

شاهرود- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتلای ۳۱۵ نفر به «ام اس» در شاهرود خبر داد و گفت: ابتلای جوانان به این بیماری نسبت به سایر گروه‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حاجی میر صادقی غروب یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه بالغ بر ۳۱۵ نفر در شاهرود به بیماری «ام اس» مبتلا هستند، ابراز داشت: این آمار در سامانه بیماری خاص این دانشگاه ثبت شده است.

وی ضمن بیان اینکه این بیماری التهاب مزمن خود ایمنی سیستم عصبی مرکزی است، افزود: در واقع سیستم ایمنی بدن به بافت مغز و نخاع و عصب چشم حمله کرده و غلاف سلول‌های عصبی را از بین می‌برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری هنوز کشف نشده است، ابراز داشت: داروهای موجود تنها روند بیماری را کند و به کاهش علائم و کنترل استرس ناشی از آن کمک می‌کند.

حاجی میر صادقی ضمن بیان اینکه جوانان بیشتر از سایر گروه‌های دیگر جامعه درگیر «ام اس» هستند، تصریح کرد: با تشکیل انجمن خاص این بیماران در شاهرود تلاش شد تا به بیماران و خانواده‌ها اطلاع رسانی‌های لازم انجام و امید را در دل آنها زنده کنیم.

وی ضمن بیان اینکه بانوان بیش از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند، افزود: سن ابتلاء بازه ۲۰ تا ۴۰ سالگی ثبت شده و تنها راه تشخیص معاینه بالینی، انجام ام. آر. آی، نوار چشم، آزمایش مایع نخاع و تست خونی است.

کد خبر 6131533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha