۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸

باقری برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس عازم روسیه شد

باقری برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس عازم روسیه شد

سرپرست وزارت امور خارجه در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه بریکس تهران را به مقصد شهر «نیژنی نووگورود» روسیه ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در رأس هیاتی به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه بریکس تهران را به مقصد شهر «نیژنی نووگورود» روسیه ترک کرد.

نشست وزرای امور خارجه بریکس و همچنین نشست وزرای امور خارجه بریکس و کشورهای در حال توسعه با حضور وزرای امور خارجه ۱۰ کشور عضو بریکس در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در شهر نیژنی نووگورود - روسیه برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست موضوعات مهم روابط بین‌الملل، راهکارهای ارتقای حکمرانی جهانی، حل و فصل منازعات در بسترهای چندجانبه و با تمرکز بر افزایش تأثیرگذاری کشورهای در حال توسعه، مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وزرای خارجه کشورهای بریکس، همچنین نقشه راه توسعه مشارکت راهبردی میان کشورهای عضو را مشخص و زمینه و بستر لازم را برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس که با حضور رؤسای جمهور و در کازان برگزار می‌شود، فراهم خواهند آورد.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن حضور در این نشست و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین المللی، با وزرای امور خارجه و رؤسای هیات‌های شرکت کننده در این دو نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این اولین نشست وزرای امور خارجه بریکس پس از عضویت جمهوری اسلامی ایران در این گروه است.

کد خبر 6131655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منطق IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      ان شاء الله خدا پشت وپناه سرپرست وزارت امور خارجه ایران اسلامی باشد