۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸

مدیرکل شیلات گیلان مطرح کرد؛

مشارکت جامعه صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی

مشارکت جامعه صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی

رشت - مدیر کل شیلات گیلان گفت: مردم و جامعه صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری در این استان مشارکت خوبی داشته اند.

کوروش خلیلی در گفت گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاب آوری و پایداری آبزیان خزر و همچنین امنیت شغلی صید و صیادی به بازسازی ذخایر وابسته است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به همکاری و مشارکت جامعه صیادی و پره های صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان و مولدسازی در این استان افزود: همراهی جامعه صیادی در بازسازی ذخایر نشان دهنده فرهنگ سازی و جلوه نمایی اهمیت این موضوع در گیلان است.

خلیلی با اشاره به فراهم سازی شرایط مناسب برای افزایش دو برابری رهاسازی بازسازی ذخایر ماهیان در گیلان بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رهاسازی بالغ بر ۱۷۴ میلیون بچه ماهی با میانگین وزن ۱/۴۱۴ میلی گرم صورت گرفت که با توجه به شرایط مناسب و برنامه ریزی های انجام این رقم در سال جاری افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۳ مرکز فعال بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی است، افزود: شیلات گیلان به همراه مراکز بازسازی و همچنین پره های صیادی استان گام‌های مثبت و مؤثری در راستای حفظ و استمرار ذخایر آبزیان و همچنین تولید بچه ماهی خاویاری و استخوانی برداشته است.

مدیرکل شیلان گیلان از تولید ۳۰۰ میلیون کرمینه در این استان خبر داد و اضافه کرد: شیلات گیلان در تولید ماهی سفید تراز سال گذشته را حفظ کرده و در صدد تقویت و بهبود شاخص‌ها است.

به گفته خلیلی، بازسازی، تکثیر، تولید و رهاسازی مؤثر بچه ماهیان تجاری دریای خزر برای رونق اقتصاد دریا در دستور کار شیلات قرار دارد.

کد خبر 6131662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha