۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۴۹

تبعات سنگین پیروزی ملی گرایان فرانسوی در انتخابات اروپا

تبعات سنگین پیروزی ملی گرایان فرانسوی در انتخابات اروپا

رئیس جمهور فرانسه با انحلال پارلمان، از برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور پیش از المپیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از شکست حزب متبوعش در انتخابات پارلمان اروپا از حزب راستگرای ملی فرانسه به رهبری مارین لوپن، از انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام در اواخر ماه میلادی جاری خبر داد.

تصمیم شوکه برانگیز مکرون قماری بزرگ ۳ سال پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش محسوب می‌شود زیرا در صورتی که حزب ملی فرانسه به رهبری لوپن موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان شود، مکرون دیگر قدرتی در اعمال سیاست‌های داخلی کشور نخواهد داشت.

مکرون در واکنش به داده‌های آماری پیرامون پیروزی ملی گرایان در انتخابات پارلمان اروپا گفت: نتیجه این انتخابات برای دولت من تلخ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اکنون براساس برنامه ریزی های انجام شده تنها ۲ ماه پیش از برگزاری مسابقات المپیک پاریس که بزرگترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود، فرانسه باید در ۳۰ ژوئن شاهد برگزاری انتخابات پارلمان باشد. در صورت نیاز، دور دوم انتخابات این کشور در هفتم ژوئیه برگزار می‌شود.

مکرون در سخنرانی خود در این باره تاکید کرد: اکنون زمانی حیاتی برای شفاف سازی است. من پیام شما رأی دهندگان فرانسوی را شنیدم و نگرانی‌هایتان را درک می‌کنم. من به این نگرانی‌ها پاسخ خواهم داد. فرانسه به یک اکثریت قاطع نیاز دارد تا در آرامش و هماهنگی عمل کند.

حزب ملی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا موفق به کسب ۳۲ درصد آرای مردم این کشور شده که بیش از دو برابر آرای حزب مکرون (۱۵ درصد) است.

کد خبر 6131699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha