۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بیان کرد؛

پیش بینی برپایی نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاهیان در اقلیم کردستان

پیش بینی برپایی نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاهیان در اقلیم کردستان

کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از پیش بینی برپایی چند نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاهیان در اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش فرمانی صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته صنایع دستی و افتتاحیه رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب که در مجموعه تاریخی طاقبستان برگزار شد، اظهار کرد: صنایع دستی در کشور ما قدیم و پیشینه‌ای دیرینه دارد که قدیمی‌ترین آنها برای ۷۰۰ هزار سال پیش و متعلق به دوره پارینه سنگی است.

وی با اشاره به اینکه نقش و اثر گذاری صنایع دستی در اقتصاد و کسب و کارها، افزود: این حوزه با توجه به ظرفیت‌های مناسب و بسیار زیادی که دارد با سرمایه‌گذاری کم و ابزار اولیه نیاز موقعیت مناسبی برای کسب و کار و تأثیر مناسبی در اقتصاد خواهد گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه صنایع دستی دارد از موقعیت خوبی نیز در کشور در زمینه صنایع دستی دارد به گونه‌ای که هم اکنون ۲۵ هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۵ رشته فعالیت دارند.

فرمانی ادامه داد: در حال حاضر استان کرمانشاه ۱۶۹ اثر دارای مهر اصالت ملی و هشت اثر نیز دارای مهر اصالت جهانی است که توسط صنعتگران این استان به دست آمده است.

وی با تاکید لزوم تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی، گفت: هم اکنون به دنبال این روند و تکامل در استان کرمانشاه هستیم و به منظور توسعه صنایع دستی برنامه‌های منسجم و راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی به صورت دائمی در ورودی و خروجی و نیز مرکز شهر کرمانشاه را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در حال حاضر چهار بازارچه در سه شهر کرمانشاه، کرند غرب و اسلام آباد غرب مشغول فعالیت بوده و برای راه اندازی در سایر شهرستان‌ها نیز پیگیری لازم را خواهیم داشت.

فرمانی خاطر نشان کرد: با وجود اهمیت راه اندازی بازارچه‌های دائمی اما از بازارچه‌های موقت غافل نبودیم و در سال گذشته ۲۶ نمایشگاه برپا شده است.

وی همچنین تاکید کرد: توسعه آموزش‌های صنایع دستی به عنوان یکی از موارد مهم در این حوزه و رونق هنر صنایع دستی تفاهم نامه‌هایی را با چند مورد از دستگاه‌های مربوطه منعقد کردیم و در نظر داریم که در گام بعدی توسعه آموزش‌های صنایع دستی در مناطق محروم و محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه در حوزه صنایع دستی آموزش دیده‌اند که امسال نیز با تأمین اعتبارات به دنبال افزایش اعتبارات هستیم.

فرمانی در پایان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در خارج از کشور و اقلیم کردستان خبر داد و بیان کرد: در سفر اخیر استاندار به کردستان عراق توافقاتی بر سر برپایی نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی در بخش اقلیم کردستان عراق صورت گرفت تا پایان سال جاری چند نمایشگاه را در این منطقه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6131700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha