۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۶

وزیر خارجه روسیه:

دولت فرانسه مردم این کشور را درباره جنگ اوکراین فریب می‌دهد

دولت فرانسه مردم این کشور را درباره جنگ اوکراین فریب می‌دهد

وزیر خارجه روسیه می‌گوید مقامات دولت فرانسه با طرح ادعاها و دروغ‌هایی درباره جنگ اوکراین، افکار عمومی این کشور را فریب می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که دولت فرانسه با این ادعا که هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نکرده، افکار عمومی این کشور را فریب می‌دهد.

پنج‌شنبه گذشته گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه مدعی شد که کشورش هرگز در خاک اوکراین سربازی آموزش نداده است، اما وی افزود که گزینه اعزام مربیان فرانسوی به این کشور «تابو» نیست. پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه - که قبلاً پیشنهاد کرده بود غرب نباید استقرار نیروی نظامی در اوکراین را رد کند – گفته بود که چند کشور متحد پاریس قبلاً با استقرار مربیان نظامی موافقت کرده اند، با این حال او نگفت که کدام کشورها با این سیاست موافق هستند.

لاوروف در واکنش به این اظهارات مقامات فرانسه گفت: نخست‌وزیر فرانسه ناگهان می‌گوید که آنها هیچ مربی نظامی در اوکراین ندارند؛ این درست نیست و آنها این واقعیت را می‌داند.

وزیرخارجه روسیه در ادامه افزود که کشورهای غربی می‌خواهند «بی سر و صدا» به جامعه جهانی بیاموزند که تصمیمات آنها در مورد اوکراین - از جمله اجازه دادن به کی یف برای حمله به عمق خاک روسیه و استقرار پرسنل نظامی در این کشور جنگ‌زده - هیچ اهمیتی ندارد یا پیامدی نخواهد داشت.

کد خبر 6131745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha