لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌وچهل‌وهشتم؛

ده‌ها شهید و زخمی در حملات هوایی و زمینی علیه غزه

ده‌ها شهید و زخمی در حملات هوایی و زمینی علیه غزه

تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اذعان رسانه‌های عبری به رقم خوردن سنگین‌ترین شکست سیاسی و نظامی این رژیم از زمان تأسیس آن از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان تعداد زیادی شهید و زخمی از میان فلسطینی‌های مظلوم برجای می‌گذارد، رژیم صهیونیستی شاهد وقوع یک زلزله سیاسی در سایه استعفای چند وزیر بوده است.

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در حملات هوایی و زمینی علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات بامداد امروز مناطق مسکونی نوار غزه را بمباران کردند.

در جریان این حملات هوایی علیه خیابان عمر المختار واقع در داخل محله الدرج در مرکز شهر غزه چندین تن به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای پدافند غیرعامل غزه تاکید کردند که در میان این شهدا یک زن باردار نیز حضور دارد.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات هوایی و زمینی علیه غزه

بمباران خانه‌های مسکونی در محله الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی، توپخانه این رژیم نیز به صورت گسترده شرق شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

منطقه عریبه واقع در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای سنگین رژیم صهیونیستی بود.

فروکش کردن تهدیدات جنگ طلبانه تل آویو علیه لبنان

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی به فروکش کردن تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال حمله به جنوب لبنان اشاره کردند.

به گزارش شبکه المیادین، شبکه صهیونیستی کان در این خصوص گزارش داد که تمایل مقامات سیاسی این رژیم برای جنگ افروزی در شمال اراضی اشغالی کاهش پیدا کرده است.

این شبکه صهیونیستی اضافه کرد: در سطوح سیاسی در اسرائیل بر این نکته تاکید می‌شود که نباید به سمت جنگ افروزی در شمال حرکت کرد.

در همین خصوص گیورا زیلتس رئیس به اصطلاح شورای الجلیل علیا واقع در اراضی اشغالی تصریح کرد: به نظر می‌رسد جنگ با لبنان هرگز اتفاق نخواهد افتاد. هیچ کسی در شرایط کنونی به دنبال این جنگ نیست.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که تعداد حملات پهپادی حزب الله لبنان علیه مناطق شمالی اراضی اشغالی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طی هفته اخیر نیروهای حزب الله لبنان دست کم ۵۳ پهپاد به سمت شمال اسرائیل ارسال کرده‌اند.

در خطرناک‌ترین دوران شکست سیاسی و نظامی اسرائیل به سر می بریم

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به وقوع یک زلزله سیاسی در رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه المیادین، این رسانه‌ها تاکید کردند که ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی جنگ علیه آزادی بیان در این رژیم را تشدید کرده است.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند، در حالی مقامات رژیم صهیونیستی درگیر مسائل مربوط به غزه هستند که شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال و جنوب تبدیل به خرابه شده‌اند.

این رسانه‌ها در ادامه اذعان کردند، رژیم صهیونیستی در خطرناک‌ترین شکست سیاسی و نظامی از زمان تأسیس این رژیم به دلیل اهمال کاری در مجازات مجرمان و محاکمه آنها به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که شب گذشته سه وزیر کابینه صهیونیستی استعفا کردند. ۲ وزیر یعنی بنی گانتس و آیزنکوت عضو شورای جنگ نیز به شمار می‌روند.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات هوایی و زمینی علیه غزه

وزیر سوم هیلی تروپر عضو حزب گانتس، پس از استعفای آنها استعفا داد. سرتیپ آوی روزنفیلد فرمانده لشکر غزه هم به خاطر شکست ۷ اکتبر استعفا داد.

نظامیان صهیونیست مجبور به عقب نشینی از جنوب طوباس شدند

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست بامداد امروز نیز به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین نظامیان صهیونیست به منطقه عرابه واقع در جنوب جنین یورش بردند.

آنها در جریان این حمله تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را دست بسته بازداشت کردند.

همچنین در جریان یورش شهرک نشینان صهیونیست به منطقه برقه واقع در شمال غرب نابلس و درگیری با ساکنان این منطقه دست کم ۲ جوان فلسطینی زخمی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز برای متوقف کردن نظامیان صهیونیست وارد عمل شده و عناصر متجاوز را با بمب‌های دستی در منطقه برقه هدف قرار دادند.

همچنین نظامیان صهیونیست بعد از حمله به اردوگاه الفارعه واقع در جنوب طوباس و درگیری‌های شدید با جوانان این منطقه مجبور به عقب نشینی شدند.

تجهیزات نظامی عناصر صهیونیست در اردوگاه الفارعه توسط جوانان فلسطینی هدف قرار گرفت. در جریان این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین اعلام کرد نظامیان صهیونیست خودروهای امدادرسان را در منطقه عوریف واقع در جنوب غرب نابلس متوقف کردند و مانع انتقال زخمی‌ها به بیمارستان شدند.

کد خبر 6131763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha