۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

مخازن سدهای کردستان برای راه‌اندازی سایت گردشگری واگذار می‌شوند

مخازن سدهای کردستان برای راه‌اندازی سایت گردشگری واگذار می‌شوند

سنندج_مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، گفت: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق گردشگری در استان، آماده واگذاری مخازن سدها برای راه‌اندازی سایت گردشگری و تفریحی، هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در بحث توسعه گردشگری در سدهای استان با توجه به بکر و خاص بودن مناظر سدها ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت تورسیم و گردشگری محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که سرمایه‌گذاران واقعی و دارای اهلیت در تمامی بخش‌ها مشکل تأمین آب نداشته باشند، تصریح کرد: مشکلی در تأمین آب حوزه‌های کم مصرفی مثل گردشگری نداریم و این شرکت برای رفع موانع زیرساخت‌های گردشگری، آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا نیز سدها و دریاچه‌های آنها از مهمترین قطب‌های گردشگری آن کشور محسوب می‌شوند و سالانه هزاران مسافر را به خود جذب می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: گردشگری و گذراندن اوقات فراغت به شیوه‌ای جدید، جز جدایی‌ناپذیر جامعه صنعتی و حلقه‌ای مهم در بازتولید آن است.

وی ادامه داد: امروزه گردشگری در دنیا یکی از منابع درآمد و از عوامل مؤثر در تبادلات فرهنگی بین کشورها است و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز اهمیت ویژه هستند.

آریانژاد افزود: استان کردستان با دارا بودن سدهای متنوع و پرآب از قابلیت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت به منظور جذب گردشگر برخوردار است؛ لذا ضرورت توجه به این منابع عظیم گردشگری در استان در جهت توسعه این صنعت، بیشتر احساس می‌شود.

وی گفت: رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدها جایگاه مناسبی برای انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی هستند.

وی اذعان کرد: در واقع سدها ویژگی‌های فراوانی برای توسعه گردشگری دارند و بستر طبیعی در آنها آماده است و تنها با سرمایه‌گذاری می‌توان به این مهم دست یافت. ایجاد دهکده‌های سلامت، راه‌اندازی فستیوال‌های محلی و مسابقات و بازی‌های مردمی در نقاطی از دریاچه‌های پشت سد که به دور از هیاهو باشند، نیز می‌تواند یکی از اهداف قابل برنامه‌ریزی در گردشگری سد باشد.

آریانژاد ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، برآب امر توسعه صنعت توریسم و گردشگری در محل سدها، گفت: سرمایه‌گذاران گرامی اطمینان خاطر داشته باشند که موارد اداری برای عقد قرارداد جهت واگذاری لکه‌های تعیین شده در سدهای استان برای امر گردشگری، با سهولت کامل صورت خواهد گرفت و می‌توان گردشگری اکوتورسیم و درمانی را فعال کرد.

گفتنی است، سدها دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند، برخی برای آب شرب و بعضی دیگر برای مصارفی چون کشاورزی هستند؛ در نتیجه فعالیت‌های آن‌ها متفاوت است و باید این حساسیت‌ها نیز در مطالعات لحاظ شود. ایران سومین کشور سدساز دنیاست و به دلیل کم‌آبی، مهم‌ترین اهداف سازندگان سدها در وهله اول مهار سیلاب‌ها و ذخیره آب‌های سطحی جهت تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت و در کنار آن تولید برق و جدیداً نیز توسعه گردشگری هستند.

کد خبر 6131825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha