۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۰

وزیر جهاد کشاورزی؛

سهم تولیدات شیلات به ۱۰درصد کل تولیدات کشاورزی دست‌یافتنی است

سهم تولیدات شیلات به ۱۰درصد کل تولیدات  کشاورزی دست‌یافتنی است

وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت منابع موجود در کشور را مهیای توسعه شیلات و آبزی‌پروری دانست و افزایش سهم تولیدات شیلاتی را به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی هدفی دست‌یافتنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط وبیناری مسئولان ستادی و استانی، یادآور شد: شیلات نه تنها در کشاورزی که در اقتصاد کشور، بیشترین فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در تولید، اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری و توسعه صنایع را به همراه دارد.

وی بیشترین طرح زودبازده کشاورزی را متعلق به حوزه شیلات دانست و افزود: همین زمان کوتاه در بهره‌برداری می‌تواند بیشترین تأثیر را در اشتغال و کنترل تورم داشته باشد.

نیکبخت افزایش سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد سهم کل تولیدات کشاورزی را گامی جهشی و پرشتاب به سمت توسعه این صنعت و بهره‌مندی از مواهب آن دانست و گفت: چنین حرکت جسورانه‌ای امکان پذیر است و با کمک مؤسسات علمی _ پژوهشی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، شورای راهبردی علوم شیلاتی، جوانان و نخبگان، صاحبان سرمایه و مشارکت مردم، این هدف، دست یافتنی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رودخانه‌های دائمی و فصلی، سواحل و منابع آب داخلی مهیای آبزی‌پروری است و با تلاش بیشتر و برنامه منسجم رسیدن به ده برابر ظرفیت کنونی قابل دسترس است.

گفتنی است، جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگوی دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی با هدف بازسازی ذخایر و توسعه صنعت آبزی‌پروری در استان گیلان و هم‌زمان در چهار استان ساحلی مازندران، گلستان، هرمزگان و خوزستان بر پا شده است.

کد خبر 6131843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha