۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲

رییس سازمان بسیج اساتید خبر داد:

عملیاتی سازی سند دانشگاه اسلامی توسط اندیشکده حکمرانی آموزش عالی

عملیاتی سازی سند دانشگاه اسلامی توسط اندیشکده حکمرانی آموزش عالی

رییس سازمان بسیج اساتید از کمک اندیشکده حکمرانی آموزش عالی بسیج اساتید برای کسب مرجعیت علمی و عملیاتی سازی سند دانشگاه اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، نشست شورای علمی اندیشکده حکمرانی آموزش عالی بسیج اساتید به میزبانی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در سالن شهید سلیمانی این مؤسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید کشور و رییس اندیشکده حکمرانی آموزش عالی ضمن اشاره به فلسفه تأسیس اندیشکده گفت: یکی از وظایفی که در آیین نامه اجرایی بسیج اساتید است کمک به کسب مرجعیت علمی آموزش عالی کشور است. وظیفه دیگر کمک به آموزش عالی کشور برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دیگر وظیفه نیز کمک به حکمرانی برای ارتقاء کارآمدی به ویژه در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه است.

وی ادامه داد: لذا بر اساس وظایف بالا چهار اولویت برای بسیج اساتید پیش بینی شده است. اولویت نخست انسجام و اعتلای سازمانی است. اولویت دوم موضوع جهاد تبیین و امید آفرینی و اولویت سوم نیز بحث کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. چهارمین اولویت نیز کمک به ارتقای کارآمدی حکمرانی کشور است. لذا تلاش ما نیز بر این است که با این رویکرد بتوانیم از ظرفیت اساتید در راستای مشکلات کشور علاوه بر نقش آفرینی عمومی در نقش آفرینی های تخصصی نیز اثرگذار باشیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: این اندیشکده در راستای کمک به اعتلای آموزش عالی تشکیل شده و هدف آن جلوگیری از انجام کارهای موازی است تا در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بتواند به نیازهای آموزش عالی بپردازد و اگر بسته سیاستی‌ای دارد که به نفع آموزش عالی کشور است ارائه دهد. لذا اساساً این اندیشکده در خدمت آموزش عالی است.

مردانی در پایان گفت: مزیت بسیج اساتید این است که یک تشکل استادی است که امکان مطالبه گری دارد و تا کنون بسته‌های سیاستی گوناگونی نیز تدوین کرده و در اختیار مسئولان امر ارائه کرده است.

وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور و عضو شورای علمی اندیشکده نیز گفت: اندیشکده حکمرانی آموزش عالی با رویکرد مسأله شناسی تحلیلی و سیاست پژوهی در آموزش عالی حرکت می‌کند و در نهایت با تولید بسته سیاستی به اعتلای حکمرانی آموزش عالی کمک خواهد کرد.

عابدین مومنی مدیر گروه تحول در علوم انسانی اندیشکده نیز در ادامه به بیان اهداف گروه مبتنی بر رویکرد اسلامی پرداخت.

در این نشست که در آن سعید غیاثی ندوشن مدیر گروه آمایش و ماموریت گرایی آموزش عالی، وحید صالحی مسوول دبیرخانه اندیشکده و اکبرپور مسوول بررسی و پیگیری سازمان نیز در این نشست حضور داشتند، نسبت به نهایی شدن پیش نویس اساسنامه اندیشکده، معرفی سایر مدیران و اعضای گروه های علمی و ارائه برنامه عملیاتی یکساله گروه های علمی اندیشکده حکمرانی آموزش عالی بحث و بررسی شد.

اندیشکده حکمرانی آموزش عالی سازمان بسیج اساتید کشور دارای هفت گروه علمی؛ «پژوهش مساله محور و مرجعیت علمی»، «دانشگاه تمدن ساز؛ جامعه، صنعت و مسؤولیت اجتماعی دانشگاه»، «آمایش و ماموریت گرایی آموزش عالی»، «نظامات سنجش، ارزیابی و رتبه بندی در آموزش عالی»، «رسالت‌های تربیتی اجتماعی و فرهنگی»، «فناوری نوآوری و اقتصاد دانش بنیان» و «تحول در علوم انسانی» است.

کد خبر 6131883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha