استقبال مخالفان کابینه نتانیاهو از استعفای ۳ وزیر صهیونیست

استقبال مخالفان کابینه نتانیاهو از استعفای ۳ وزیر صهیونیست

صهیونیست‌های مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو از استعفای وزرای کابینه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای کابینه جنگی که در مخالفت با سیاست‌های این کابینه و شخص بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل انجام شد، مورد استقبال مخالفان کابینه نتانیاهو قرار گرفت.

در همین رابطه یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون و رئیس حزب صهیونیستی «آینده‌ای وجود دارد» از این اقدام استقبال کرده و آن را اقدامی مهم و درست ارزیابی کرد. وی ابراز داشت که زمان برکناری این کابینه افراطی فرا رسیده است و باید کابینه‌ای عاقل روی کار بیاید که امنیت و اسرای اسرائیلی را بازگرداند و جایگاه بین‌المللی تل‌آویو را نیز احیا کند.

آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» هم گفت که استعفای بنی گانتس از کابینه جنگ تصمیم خوبی بود و گرچه با تاخیر صورت گرفت، اما باز از هیچی بهتر بود.

آویگدور لیبرمن تأکید کرد که زمان آن رسیده تا یک ائتلاف صهیونیستی تشکیل شود.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی افراطی عضو کابینه رژیم صهیونیستی اما در مخالفت با این اقدام گفت که این استعفا همان چیزی بود که یحیی سنوار، سید حسن نصرالله و ایران می‌خواستند.

مجموعه استعفاهای داخلی رژیم صهیونیستی بویژه استعفای گانتس و آیزنکوت به علت عضویت در شورای جنگی اسرائیل، گرچه کابینه را از اکثریت خارج نمی کند، اما مقدمات استعفای دیگر مخالفان نتانیاهو را فراهم کرده و زمینه را برای فروپاشی کابینه وی مهیا می کند.

ایتمار بن گویر وزیر جنجالی و افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی استعفای بنی گانتس خواستار پیوستن به کابینه جنگ شد و مدعی شد که زمان آن رسیده تا تصمیماتی شجاعانه اتخاذ و بازدارندگی حقیقی ایجاد شود تا امنیت برای ساکنان جنوب و شمال و کل اسرائیل محقق شود!

کد خبر 6131899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha