۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲

در هفته جهادکشاورزی صورت می گیرد؛

بهره برداری ۱۲درصد پروژه های بخش کشاورزی کشور در سیستان وبلوچستان

بهره برداری ۱۲درصد پروژه های بخش کشاورزی کشور در سیستان وبلوچستان

زاهدان_ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۲ درصدکل پروژه های بخش کشاورزی کشور طی هفته جهاد کشاورزی در استان سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ارتقای امنیت غذایی و نقش اساسی آن در اشتغال مردم استان، افزود: خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و مشارکت بهره برداران و همراهی مسؤولان استانی، سازمان جهاد کشاورزی استان با ۳۰۰ پروژه، معادل ۱۲/۳ درصد کل پروژه افتتاحیه وزارت جهاد کشاورزی، رتبه اول تعداد پروژه‌های افتتاحیه بخش کشاورزی کشور در هفته جهاد کشاورزی امسال را به خود اختصاص داد.

علیرضا دهمرده تصریح کرد بخش کشاورزی، سهم قابل ملاحظه‌ای در اشتغال، درآمد و معیشت مردم سخت کوش منطقه دارد و این موضوع، مسؤولیت بخش کشاورزی را دو چندان می‌کند.

وی اجرای موفق طرح‌های بزرگ تولیدی نظیر توسعه مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، گلخانه‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش تولید آبزیان، احداث استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی، کانال آبیاری، مرمت و بازسازی بندسارها، جاده‌های دسترسی به مزارع و قنوات و احداث کارگاه فرآوری خرما را از مهم‌ترین پروژه‌های هفته جهادکشاورزی امسال برشمرد.

دهمرده اظهار کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات بخش خصوصی، دولتی و تسهیلات بانکی انجام شده است.

شایان ذکر است ۲۱ تا ۲۷ خرداد با شعار امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردم به نام هفته جهادکشاورزی نام گذاری شده است.

کد خبر 6131918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha