۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

مهر گزارش می‌دهد؛

لرستان مهیای مهمانی بزرگ «غدیر»/۳ کیلومتر موکب و غرفه برپا می‌شود

لرستان مهیای مهمانی بزرگ «غدیر»/۳ کیلومتر موکب و غرفه برپا می‌شود

خرم‌آباد - مجموعه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، دینی و خدمات‌رسان لرستان مهیای برگزاری مهمانی بزرگ «غدیر» شده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: جشن میهمانی بزرگ عید غدیر، برای دومین سال متوالی، روز سه‌شنبه پنجم تیرماه، از ساعت چهار عصر تا ۲۲ شب، با حضور مواکب، هیئت‌ها، کانون‌ها، مؤسسات خیریه و نیکوکاری، جامعه قرآنی، ستایشگران اهل‌بیت (ع)، اصناف و بازاریان، مجموعه‌های فرهنگی و هنری، گروه‌های جهادی، تیم‌های ورزشی، اقشار بسیج، گروه‌های مردمی و خانوادگی، در بلوار شورا، مزین شده به نام شهید «سید نورخدا موسوی» برگزار خواهد شد.

در این راستا امروز دوشنبه جلسه هماهنگی برگزاری این مهمانی بزرگ در محل استانداری لرستان به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، دبیر ستاد مردمی میهمانی عید غدیر خرم‌آباد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و… برگزار شد.

۱۵۰ هزار نفر سال گذشته در مهمانی شرکت کردند

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در این جلسه، اظهار داشت: سال گذشته این مهمانی بزرگ را در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تقریباً بیش از ۱۲۰ موکب در بیش از هشت ساعت از مردم پذیرایی داشتند، عنوان کرد: سه کیلومتر غرفه، موکب و ایستگاه صلواتی را در این مهمانی بزرگ داشتیم.

لرستان مهیای مهمانی بزرگ «غدیر»/۳ کیلومتر موکب و غرفه برپا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، بیان داشت: چنین کاری در طول تاریخ استان لرستان بی‌نظیر بود، کارویژه‌ای در رابطه در استان صورت گرفت و به‌عنوان یک شاخص کار فرهنگی در لرستان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام قدرتی با تأکید بر اینکه این برنامه به‌عنوان یک مبنا و شاخص در برگزاری کارهای فرهنگی قرار گرفت، تصریح کرد: بر اساس ارائه آمار، بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این مهمانی بزرگ غدیر شرکت داشتند.

لزوم همکاری همه دستگاه‌های برای برگزاری مهمانی

وی با بیان اینکه همچنین مهمانی بزرگ غدیر در لرستان جز مهمانی‌های برجسته در کشور نیز مطرح شد، ادامه داد: خرم‌آباد جز چهارتا پنج شهری بود که این مهمانی را به نحو احسن و مطلوب و همچنین باشکوه برگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مشابه این مهمانی غدیر را در سایر شهرهای استان نیز داشتیم، گفت: امسال نیز این برنامه و مهمانی در همه شهرهای استان و همچنین مرکز لرستان برگزار خواهد شد.

قدرتی با تأکید بر اینکه طبق تجربه‌ای که سال گذشته داشتیم، آسیب‌شناسی در رابطه نقاط قوت و ضعف برنامه در قالب جلسات مختلفی انجام دادیم، گفت: بنا است که خیلی از نقاط ضعف سال گذشته نداشته باشیم و جبران شوند.

لرستان مهیای مهمانی بزرگ «غدیر»/۳ کیلومتر موکب و غرفه برپا می‌شود

وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، خدمات‌رسان، دینی، تبلیغی، صداوسیما، رسانه‌ها و… برای برگزاری این مهمانی بزرگ در استان تأکید کرد.

تشکیل ۱۴ کمیته برای برگزاری مهمانی بزرگ غدیر

مسلم رضایی دبیر ستاد مردمی میهمانی عید غدیر خرم‌آباد نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: سال گذشته همه دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این مهمانی بزرگ پای‌کار آمدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این مهمانی حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه سال گذشته اولین‌بار بود که برنامه در استان برگزار می‌شد، خیلی مطلوب و کارشناسی در لرستان برگزار شد.

دبیر ستاد مردمی میهمانی عید غدیر خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باتوجه‌به پیگیری‌های صورت‌گرفته مجموعه دستگاه‌های استان همه پای‌کار آمدند و از برنامه پشتیبانی کردند، افزود: همه اینها دست‌به‌دست هم دادند تا برنامه مفرح و باشکوهی توأم با برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی و… با حضور مردم در استان برگزار کنیم.

رضایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای برگزاری این مهمانی بزرگ در استان تا کنون حدود چهار جلسه از سوی ستاد مردمی برگزار شده است، گفت: خروجی این ستاد تشکیل ۱۴ کمیته مختلف امنیتی و انتظامی، زیرساخت‌ها، کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان و… بوده است.

لرستان مهیای مهمانی بزرگ «غدیر»/۳ کیلومتر موکب و غرفه برپا می‌شود

وی بیان داشت: ۶۳ مجموعه، هیئت، موکب، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی و… برای برگزاری این مهمانی بزرگ در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر ستاد مردمی میهمانی عید غدیر خرم‌آباد با تأکید بر اینکه آشنایی با بحث امامت و ولایت، تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، شورآفرینی و نشاط را از جمله آثار برگزاری این مهمانی بزرگ در استان برشمرد و گفت: همچنین باتوجه‌به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، برگزاری این مهمانی بزرگ موجب شورآفرینی در انتخابات هم خواهد شد.

رضایی، تأکید کرد: همچنین حضور این جمعیت در مهمانی ظرفیت و فرصتی برای ارائه خدمات نظام و همچنین دولت سیزدهم به مردم است.

اهمیت غدیر برای تمام طول تاریخ بشریت است

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: ابلاغ این حکمرانی و اهمیت غدیر برای تمام طول تاریخ بشریت است.

وی با بیان اینکه توجه به غدیر توجه خاص نجات انسان است، افزود: عدم شناخت بشریت نسبت به این اتفاق بزرگ موجب شده بهره‌برداری از آن تنها در جامعه شیعه رخ می‌دهد.

استاندار لرستان، تصریح کرد: تبیین غدیر بسیار مهم است و مهم‌ترین آزمونی است که می‌توانیم به‌عنوان حکمران شرایط لازم را برای خدمت‌رسانی و خدمت‌دهی فراهم کنیم.

شفقت با بیان اینکه قبل از برگزاری رسمی جشن غدیر اطلاع‌رسانی‌های لازم برای محدودیت‌های ترافیکی انجام شود، افزود: نقایص مهمانی در سال گذشته رفع شود.

وی تأکید کرد: برای انجام این مهمانی نیت الهی داشته باشیم و کوچک‌ترین اشتباه را برای برپایی این مهمانی نداشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه الهام‌بخش شدن نظام اسلامی نیازمند تولید الگو است، افزود: این مراسم تبدیل به مدل مدیریتی شود که قابلیت انتشار داشته باشد.

شفقت تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید در ۳۳ ماه فعالیت خود یک مدلی از فرهنگ مدیریتی را شکل دادند که انتظار می‌رود مدیران خدمات دولت را تبیین و به مردم نشان دهد.

کد خبر 6131989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha