۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

توسعه حمل و نقل عمومی؛ مطالبه اساسی تهرانی‌ها/۱۱

آغاز عملیات حفاری خط ۸ مترو تهران

آغاز عملیات حفاری خط ۸ مترو تهران

پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط ۸ مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش‌های مختلف این مسیر تونلی، اقدامات لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه‌های عمرانی متناظر با جبهه‌های کاری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو گفت: از مسیر حدوداً ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، تقریباً نیمی به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونل‌های کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل می‌شود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد. دو قطعه دیگر که در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل می‌دهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت به روش اتریشی ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاه‌های حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاه‌های متناظر با محل شروع حفاری‌ها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.

شایان ذکر است عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت. گفتنی است خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی می‌شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.

کد خبر 6132021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha