۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

جذب دانش‌آموزان در نماز جمعه شیراز در دستور کار قرار می‌گیرد

جذب دانش‌آموزان در نماز جمعه شیراز در دستور کار قرار می‌گیرد

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طراحی برنامه‌های فرهنگی با هدف ایجاد انگیزه‌ و جذب دانش آموزان در نماز جمعه شیراز به عنوان یک فضای فرهنگی موثر در دستور کار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید قاسمی در نشستی که با حضور رئیس و اعضای ستاد نمازجمعه شهر شیراز در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار شد گفت: ایجاد انگیزه‌های مختلف برای حضور دانش آموزان از مهمترین راهکارهای حضور این قشر در نمازجمعه است زیرا هنگامی که دانش آموزان در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند قطعاً با فضای معنوی و اجتماعی که در آنجا وجود دارد این تجربه حضور برای آنها بسیار مؤثر و ماندگار خواهد بود.

قاسمی به عنوان مثال ایجاد فضا برای اجرای سرودهای دانش‌آموزی و در اختیار قرار دادن تریبون در زمان‌هایی هرچند کوتاه به دانش‌آموزان را از جمله این مشوق‌ها برای حضور این قشر در نمازجمعه عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان و تشویق آنها را از دیگر برنامه‌های انگیزاننده حضور در نمازجمعه دانست.

از ظرفیت جوانان و نوجوانان در نماز جمعه استفاده شود

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز نیز در این دیدار خواستار ایجاد کارگروهی برای تدوین تفاهم نامه‌ای جامع و کامل برای استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در نمازجمعه شد.

احمد فخارزاده جدیت در اجرای این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان را خواسته مهم ستاد نمازجمعه از آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: نمازجمعه دارای کارکرد و ابعاد مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی است که ستاد نمازجمعه در همه این ابعاد توجه و تمرکز دارد.

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز برپایی میزهای خدمت و توجه به محرومیت‌زدایی همزمان با برگزاری نمازجمعه را از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی ستاد نمازجمعه عنوان کرد و گفت: ستاد نمازجمعه بخش دولتی نیست و اعتبارات دولتی ندارد اما در کنار دولت‌ها مشغول به کارهای فرهنگی است.

وی گفت: ستاد نمازجمعه استان توجه ویژه‌ای به امر جوان‌گرایی دارد و بخش اعظمی از نیروهایی که در این ستاد مشغول به فعالیت هستند از جوانان هستند.

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و نهادهایی که ارتباط با جوانان و نوجوانان دارند را از جمله سیاست‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاهی هست که این ارتباط در ان وجود دارد.

توجه به نسل جوان و نوجوان مطالبه جدی رهبر انقلاب است

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز با اشاره به اینکه توجه به نسل جوان و نوجوان مطالبه جدی رهبری و همچنین نماینده ایشان در استان است گفت: سازماندهی جوانان در حوزه ستاد نمازجمعه و حضور مؤثر آنها در این جایگاه از جمله مواردی هست که در دستور کار ستاد نمازجمعه شیراز قرار دارد.

فخارزاده گفت: پیش‌نویس تفاهم نامه‌ای نیز در این خصوص تدوین شده تا زمینه حضور مؤثر جوانان و نوجوانان شهر شیراز در ستاد نمازجمعه فراهم گردد.

وی بر استفاده از ظرفیت جوانان در بخش‌های مدیریتی برگزاری نمازجمعه تاکید کرد و گفت: نمازجمعه بستری مناسب برای رشد و حضور اجتماعی دانش‌آموزان است و استعدادهای قرآنی در این فضا امکان تبلور و بروز دارد.

کد خبر 6132043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha