۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۸

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینای همدان:

آیت‌الله طه‌محمدی از مدافعان تکریم مفاخر ملی بود

آیت‌الله طه‌محمدی از مدافعان تکریم مفاخر ملی بود

همدان-قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینای همدان گفت: آیت الله محمدی یکی از مدافعان سر سخت تکریم و بزرگداشت مفاخر ملی جامعه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، توکل دارایی ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله غیات الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه آیت اله محمدی از سال ۱۳۹۰ ریاست بنیاد بو علی همدان را به عهده گرفت اظهار کرد: آیت الله محمدی یکی از مدافعان سر سخت تکریم و بزرگداشت مفاخر ملی جامعه بود و در طول دو دهه گذشته اکثر بزرگداشت‌های ملی، فرهنگی و مذهبی استان بدون پشتییبانی‌های ایشان برگزار نمی‌شد.

وی به شخصیت اخلاقی این عالم وارسته اشاره کرد و گفت: ایشان معروف به استاد اخلاق و عرفان بود و در جلسات، برخورد با مسئولان و مردم، و… ایشان تندخویی نداشتند.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینای همدان اضافه کرد: اگر خطایی از کسی سر زده می‌شد صبور بود و نسبت به مردم همدان و در بیشتر مراسم‌های های ملی، مذهبی و.. حتی در دورترین نقاط وقتی از ایشان دعوت می‌شد شرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایشان به خانواده شهدا ارادت ویژه داشت افزود: آیت الله محمدی معمولاً بیشتر اوقات در منازل شهدا به خانواده‌های شهدا سر می‌زد و از آنها دلجویی می‌کرد و خود را خادم الشهدا می‌دانست.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینای همدان تصریح کرد: ایشان شاگرد آیت الله حسن زاده وآیت الله جوادی عاملی است و و نسبت به این بزرگان احترام ویژه قائل بود

وی با بیان اینکه ایشان علاوه بر حوزه فقهی در حوزه عرفانی شناخته شده بود گفت: وی در حوزه و دانشگاه و در حوزه فلسفه هم شاگردان زیادی تربیت کرد و بیش از ۳۰ سال تدریس فلسفه درقم و همدان داشتند و کارنامه عرفانی، اخلاقی و فلسفه ایشان درخشان و قابل احترام است.

دارایی با بیان اینکه ایشان با فعالیت‌های گسترده در بنیاد بوعلی همواره حمایت‌های لازم را از برنامه‌های این بنیاد داشتند گفت: یکی از برنامه‌های مستمر ایشان برگزاری جلسات تفسیرقرآن و برنامه‌های مذهبی و نماز جماعت در مرقد بوعلی سینا بود و تاکید داشت که باید آرامگاه بوعلی احیا شود.

وی با اشاره به اینکه ایشان تاکید داشتند که ابن سینا حق بزرگی بر گردن تمدن اسلامی دارد و از نیات ابن سینا دفاع می‌کردند چرا که در تاریخ فلسفه ما ابن سینا بارها مورد آزار و طعنه بسیاری قرار گرفته گفت: ایشان برای شخصیت بوعلی سینا احترامی ویژه قائل بودند.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینای همدان گفت:، برگزاری همایش‌های داخلی و خارجی در ایران، نشستها، چاپ و نشر مقالات و رساله‌های ابن سینا که حتی در هزاره گذشته چاپ و نشر نشده بود به همت این عالم وارسته انجام شده است.

وی با بیان اینکه معرفی ابن سینا در ابعاد مختلف در بنیاد بوعلی در دستور کار ایشان بود که مأموریت‌های بین المللی برای معرفی ابن سینا داشت و به عنوان سفیر فرهنگی برای معرفی ابن سینا در کنفرانس‌های مختلف شرکت می‌کرد گفت: وی ارتباط خیلی نزدیکی با زادگاه ابن سینا داشت و در آنجا احترام ویژه داشت.

کد خبر 6132128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha