سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات خونین اردوگاه النصیرات و بررسی عملیات مشترک اخیر میان نیروهای یمنی و عراقی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات که برای آزاد کردن چهار اسیر صهیونیست حمامی از خون به راه انداخت در کنار نقش آمریکا در اجرای این عملیات همچنان مورد توجه روزنامه‌های عربی قرار دارد.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو در حالی با چهار اسیر صهیونیست که به تازگی از اردوگاه النصیرات آزاد شدند عکس یادگاری می‌گیرد که این عملیات با استفاده از توان گسترده‌ای از ارتش رژیم صهیونیستی و به صورت بسیار محرمانه با مشارکت تعداد زیادی از عناصر امنیتی و هلاکت یکی از این عناصر انجام شد.

علاوه بر این، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز به عناصر صهیونیست برای اجرای این عملیات کمک‌های زیادی کردند. البته خودرویی که قرار بود با آن، اسرای صهیونیست به عقب برده شوند در قلب درگیری‌ها خراب شد و صهیونیست‌ها مجبور شدند از خودروی دیگری استفاده کنند! این عملیات بر روی پیکرهای ۲۷۴ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک اجرا شد و در نهایت باعث هلاکت چند اسیر صهیونیست دیگر نیز شد.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص نوشت: خودرویی که کماندوها را به همراه اسرای صهیونیست حمل می‌کرد خراب شد و به دلیل این خرابی، نظامیان صهیونیست برای پوشش دادن این خودرو به سمت غیرنظامیان شلیک کردند. بالگردهای دشمن نیز به این منطقه رفته تا سرنشینان این خودرو را منتقل کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به تنهایی نتوانست این عملیات را انجام دهد و آمریکایی‌ها با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی خود اطلاعات راهبردی و تاکتیکی در اختیار نظامیان صهیونیست قرار دادند.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه لبنانی الاخبار درباره این عملیات نوشت: بعد از عملیات آزادسازی اسرای صهیونیست شک و تردیدها در خصوص اینکه آمریکا از بهانه کمک‌های بشردوستانه به عنوان وسیله‌ای برای حمایت‌های لجستیکی از رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند، افزایش یافته است. در حالی که رسانه‌های آمریکایی به نقش عناصر این کشور در انجام عملیات مذکور اشاره می‌کنند مقامات واشنگتن این گزارشات را رد نکرده‌اند اما تاکید دارند که اسکله موقت آمریکا در سواحل غزه نقشی در این عملیات نداشته است؛ اسکله‌ای که به بهانه انتقال کمک‌های بشردوستانه ایجاد شده است. این در حالی است که یک کلیپ ویدئویی نشان می‌دهد بالگرد صهیونیستی شرکت کننده در عملیات اردوگاه النصیرات از این منطقه بلند می‌شود. عملیات مذکور تنها چند روز بعد از اتمام ساخت اسکله آمریکایی انجام شد.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: تاریخ تاکنون جنگی کثیف‌تر از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به خود ندیده است؛ جنگی که هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد. درست است که این رژیم در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفته اما حمایت‌های کشورهای غربی از تل آویو مانع اتخاذ اقدامات دیگر علیه سران رژیم صهیونیستی می‌شود. در واقع کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا باید در این لیست قرار بگیرند.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه سوری الوطن نیز در خصوص النصیرات نوشت: بعد از اجرای عملیات اردوگاه النصیرات تصاویر اسرای صهیونیست در یک بالگرد نظامی که از منطقه نزدیک به اسکله موقت آمریکا برخاسته بود منتشر شد؛ اسکله‌ای که آمریکایی‌ها مدعی بودند برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در سواحل غزه ساخته‌اند! تل آویو مدعی اجرای یک عملیات دقیق در این اردوگاه است اما در نهایت باعث شهادت بیش از ۲۷۰ فلسطینی و هلاکت تعدادی از اسرای صهیونیست شد.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عملیات مشترک با نیروهای عراقی نوشت: برای موفقیت روزافزون محور مقاومت، نیروهایی که در این مسیر گام برمی دارند باید مسیرهای راهبردی مهمی را مانند هماهنگی میان جبهه‌های مقاومت بپیمایند. عملیات نظامی مشترک اخیر میان نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق آغاز این مرحله بود. اجرای این عملیات در بحبوحه جشن‌های سالگرد پیروزی نظامیان صهیونیست در جنگ شش روزه مقابل ارتش‌های سه کشور عربی پیام‌های مهمی دارد از جمله آنکه محور مقاومت یکپارچه به دنبال آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر است. با اتحاد جبهه‌های یمن و عراق و آغاز عملیات مشترک میان آنها شاهد اعمال فشارهای بیشتری بر تل آویو به ویژه در چارچوب مرحله چهارم عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن علیه این رژیم خواهیم بود چرا که بدین وسیله مشکلات و موانع پیش روی هر جبهه مانند رهگیری موشک‌ها و پهپادها توسط بازوهای حامی رژیم صهیونیستی برداشته می‌شود.

تمسخر «عملیات محرمانه» تل‌آویو با یک خودروی خراب

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: پرونده پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق یکی از سنگین‌ترین پرونده‌هایی است که دولت محمد شیاع السودانی در شرایط کنونی با آن درگیر است. در حالی که افکار عمومی در عراق خواهان بیرون راندن این نظامیان اشغالگر از کشور است دولت بغداد تلاش می‌کند از طریق مذاکرات امنیتی با واشنگتن این مسأله را فیصله دهد اما مذاکرات مذکور هرگز نتیجه بخش نخواهد بود چرا که کاخ سفید به هر طریقی که شده تلاش می‌کند این پیام را به بغداد مخابره کند؛ خروج از عراق در شرایط کنونی جزو اولویت‌های آمریکا نیست.

کد خبر 6132156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha