۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱

فرماندار شهرستان کهگیلویه:

اشتغال اولویت اصلی شهرستان کهگیلویه است

اشتغال اولویت اصلی شهرستان کهگیلویه است

دهدشت- فرماندار کهگیلویه گفت: اولین دغدغه و اولویت مردم کهگیلویه با فاصله نسبت به دیگر مسائل، موضوع اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و بخشداران شهرستان کهگیلویه، با اشاره به اولویت اشتغال در این شهرستان، اظهار افزود: اولین دغدغه مردم کهگیلویه با فاصله نسبت به دیگر مسائل، موضوع اشتغال است.

وی تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود پتروشیمی، از ظرفیت بالاتری نسبت به سایر مناطق استان برخوردار است.

محقق زاده با بیان اینکه کهگیلویه دارای منابع زیرزمینی و روزمینی غنی است و زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان از سایر نقاط استان مناسب‌تر است، گفت: تعریف صحیح شغل و فرهنگ‌سازی در این زمینه، از جمله اقدامات ضروری برای حل مشکل اشتغال در این شهرستان است.

محقق‌زاده با اشاره به فعالیت بنیادهای حمایتی در کهگیلویه، گفت: بنیادهای خوبی زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال فعالیت هستند و می‌توان از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال در این شهرستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی در حال حاضر در کهگیلویه فعال است، گفت: شاید ما به عنوان مدیران ادارات نتوانیم ریل‌گذاری درستی برای حل مشکل اشتغال انجام دهیم، اما بنیاد علوی می‌تواند با ورود به این موضوع، مسیر را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان هموار کند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اقدامات قابل توجه بنیاد برکت در بخش دیشموک، گفت: ادارات باید با بنیادهای حمایتی مانند علوی و برکت تعامل بیشتری داشته باشند و با انعقاد تفاهم‌نامه، زمینه را برای استفاده از منابع و امکانات این بنیادها برای حل مشکلات و توسعه شهرستان فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر گذر طرح‌های توسعه‌ای در کهگیلویه باید به سمت صنعت و معدن باشد، گفت: روستاها باید به عنوان محور اشتغال در این شهرستان مدنظر قرار بگیرند و سیاست‌ها و اقدامات دولت نیز باید بر توسعه روستاها، به خصوص در حوزه راهسازی، آب، برق و گاز متمرکز شود.

محقق‌زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه گازرسانی به مناطق صعب‌العبور دیشموک، گفت: حومه شرقی و غربی دیشموک از سمت قلعه رئیسی دارای زمین‌های مستعدی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری در آنها، برای ایجاد اشتغال در این مناطق اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی انتظار دارد که ادارات مختلف با این بنیاد همکاری کنند، گفت: یکی از مشکلات اساسی در کهگیلویه و بویراحمد، انحراف پروژه‌ها و تسهیلات بانکی است که به مردم تعلق می‌گیرد.

محقق زاده افزود: باید نظارت بیشتری بر این موضوع صورت گیرد تا از سو استفاده از تسهیلات بانکی جلوگیری شود.

فرماندار با تاکید بر نیاز شدید روستاها به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، گفت: کاشت گیاهان دارویی، زعفران و برنج به صورت قطره‌ای در کهگیلویه باید به طور کامل اجرایی شود و مردم به سمت این نوع کشت‌ها هدایت شوند.

محقق زاده تصریح کرد: مصرف آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این شهرستان است و کشت‌های کم‌آب‌بر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در بخش دیشموک، گفت: لیراب دیشموک دارای آب غنی است و موضوع اشتغال در این منطقه نیز باید به طور جدی پیگیری شود و بنیاد علوی می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه با بخشداران، در این زمینه اقدام کند.

محقق‌زاده با بیان اینکه راه‌اندازی چند پروژه بزرگ و مفید، بهتر از پرداخت تسهیلات خرد به مردم است، گفت: بنیاد علوی می‌تواند در کنار راه‌اندازی پروژه‌های جدید، به احیای پروژه‌های راکد در این شهرستان نیز کمک کند.

وی با اشاره به نیاز مزارع به جاده‌های بین مزارع و سراب‌بندی زمین‌های کشاورزی، گفت: در این زمینه نیز به حمایت بنیاد علوی نیازمندیم.

فرماندار کهگیلویه با تاکید بر نیاز شدید این شهرستان به حمایت بنیاد علوی در حوزه راهداری، گفت: با توجه به کمبود ادوات راهداری در این شهرستان، بنیاد علوی می‌تواند به تعمیر و زیرسازی جاده‌ها در بخش‌های مختلف شهرستان کمک کند.

کد خبر 6132403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha