۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۹

در گفت‎وگو با مهر مطرح شد؛

پخت ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان در روز عید غدیر

پخت ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان در روز عید غدیر

همدان-معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان از پخت ۳۳۰ دیگ غذا در این شهر همزمان با روز عید غدیر خبر داد.

حجت الاسلام مهدی روحی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت و ایام عید فرخنده غدیر برنامه‌های مختلف همچون سال‌های گذشته در سطح استان همدان برگزار می‌شود اظهار کرد: این برنامه‌ها به همت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، مجموعه‌های مردمی و جهادی، هیئات و تشکل‌ها و.. برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری جشن‌های غدیر در محلات و مساجد استان همدان در دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: این جشن‌ها با برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جلسات تبیینی با همکاری اساتید و روحانیون در راستای برجسته سازی واقعه غدیر و.. خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های متمرکز نیز در سطح شهرستانهای پیش بینی شده است گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در هر شهرستان علاوه بر برنامه‌های جشن‌های محلات یک جشن متمرکز نیز در هر شهرستان با برنامه‌های ویژه و متنوع در عید غدیر برگزار شود.

روحی همچنین از برگزاری جشن خیابانی عید غدیر در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در این جشن با شکوه قرار است که ۳۳۰ دیگ غذا پخت و در بین مردم توزیع شود که در این زمینه قرار است است تعداد دیگ غذا در روز عید غدیر از میدان امام و احتمالاً در خیابان بوعلی یا پیاده راه بوعلی پخت شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان افزود: در این زمینه برای این برنامه از مجموعه کمک‌های خیرین، کمک‌های مردمی، نذورات، کمک‌هایی از بیرون استان و … استفاده و تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه انجام شده که این جشن با برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی، برنامه‌های متنوع و.. ایستگاه‌های صلواتی و.. همراه است.

وی یادآور شد: این برنامه در شهرستانهای استان نیز با تعداد محدودتر پخت غذا انجام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش روحانیون و مبلغین استان همدان در روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه در سالن الغدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور یک هزار و ۲۰۰ مبلغ و روحانی سراسر استان خبر داد و افزود: این همایش یک روزه با هدف تبیین روحانیون در خصوص برگزاری برنامه‌های غدیر و موضوع انتخابات با با سخنرانی اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

روحی یادآور شد: همچنین این روحانیون در طول دهه ولایت به مناطق مختلف اعزام و نسبت به آگاه سازی مردم، برگزاری برنامه‌های غدیر و… اقدام می‌کنند.

وی همچنین برگزاری محافل قرآنی، جلسات تبیینی، برنامه‌های فرهنگ مسابقات مختلف خطبه خوانی غدیر، مسابقات ویژه کودکان، نصب پرچم و فضا سازی، برنامه‌های مختلف در فضای مجازی و محتوا سازی و.. را از دیگر برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی همدان در ایام دهه ولایت و امامت برشمرد.

کد خبر 6132418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha