۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان مطرح کرد؛

رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه تولید و اشتغال در لرستان

رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه تولید و اشتغال در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه تولید و اشتغال این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی نژاد در نشست جهاد تبیین در اداره کل دیوان محاسبات استان با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان، اظهار داشت: نیروهای مسلح خاصه بسیج و سپاه دستاوردهای عظیمی در تأمین نظم و امنیت کشور و جهت‌دهی در منطقه داشته و الگوپذیری در جهان امروز از آثار و برکات آن است.

وی بخش مهمی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، عمران و آبادانی، امنیت، اقتدار و مدیریت بحران در این برهه از تاریخ را مرهون تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح دانست و بیان کرد، تحقق وعده صادق، صبر و استقامت جبهه مقاومت، حمایت جهانی و به‌رسمیت‌شناختن فلسطین در مجامع بین‌المللی محصول نقشه راه روشن انقلاب اسلامی است که دراین‌خصوص بسیج و سپاه پاسداران نقش پیش‌برنده و محوری دارد.

رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه تولید و اشتغال

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان در ادامه با بیان و تبیین فعالیت‌ها و اقدامات نظارتی دیوان محاسبات در صیانت از بیت‌المال افزود، برای ایجاد شفافیت و برقراری انضباط در حوزه اقتصاد و مالیه عمومی کشور، دیوان محاسبات نقش مهمی دارد و تلاش می‌کند با اقدامات صیانت بخش خود در جهت امید آفرینی، ارتقا و حفظ اعتماد و سرمایه اجتماعی عمل کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه دیوان محاسبات برای نظم‌بخشی و برقراری انضباط مالی و ایجاد شفافیت اقدامات مؤثری صورت انجام داده است، عنوان کرد: امروز کارکنان دیوان محاسبات در دستگاه‌های اجرایی حضور مؤثر و پررنگی دارند و اجرای به‌موقع ظرفیت‌های قانونی از جمله قانون بودجه را به‌صورت مستمر رصد و پیگیری می‌نمایند.

وی افزود: دیوان محاسبات برای تحقق شعار سال در حوزه تولید و اشتغال اقدامات و برنامه‌های استان را رصد و کنترل می‌کند، همچنین تحقق برنامه‌های مصوب دولت و مصوبات سفرها، تسهیل و تسریع در جریان ورودی منابع بودجه، کنترل مصارف بودجه، بازدیدهای میدانی از طرح‌ها و پروژه‌ها، احصا و پیگیری انحرافات قانونی، تقویت کنترل‌های داخلی و سامانه‌های اطلاعاتی، تهیه گزارش‌ها تحلیلی و به‌موقع جهت تصمیم‌گیری در حوزه‌های تقنینی و اجرایی و عارضه‌یابی نظام مسائل استان و انعکاس به دستگاه‌های ذی‌ربط از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های دیوان محاسبات استان است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان، بیان کرد: مردمی‌کردن نظارت در سنوات اخیر جز سیاست‌های سنوات اخیر دیوان محاسبات است و برای تحقق این مهم، برقراری ارتباط و شنیدن صدای مردم از طریق سامانه ۱۹۸، تشکیل مجمع نظارت مردمی در استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و پاسخ‌دهی به استعلامات فنی، نظارت مستمر بر هوشمندسازی و استقرار دولت الکترونیک، اجرای حسابداری تعهدی، حسابداری واحد خزانه و صدور حواله الکترونیک، حساب ذی‌نفع نهایی، اصلاح ساختار بودجه، مولدسازی و تثبیت دارایی‌های دولت و حفظ و صیانت از اموال دولت بخش مهمی از برنامه‌ها و اولویت‌های سالانه دیوان محاسبات است که چنانچه درست اجرا و مدنظر قرار گیرد علاوه بر رفع انحرافات و آسیب‌های احتمالی، زمینه اصلاح ساختار و ناترازی بودجه را بیش‌ازپیش فراهم می‌کند.

راهبرد دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است

سردار نعمت اله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دیوان محاسبات و اصلاحات به‌عمل‌آمده در حوزه مالی و محاسباتی، نقش و اهمیت دیوان محاسبات در اصلاح امور و بهبود و کیفیت خدمات و طرح‌ها را بسیار بااهمیت شمردند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال قدرتمند شدن در صحنه‌های جهانی است و دشمنان به دنبال جلوگیری از تحقق این راهبرد هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، افزود: یکی از راهبردها و عملیات سنگین دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است، درحالی‌که دولت سیزدهم خدمات شایانی را طی سه سال خدمت خود به مردم ارائه داده که قابل‌تحسین است و باید با بیان آنها در افزایش مشارکت تلاش کنیم.

سردار باقری، تصریح کرد: ما باید برای مقابله با اهداف دشمنان خدمات دولت را برای مردم بازگو کنیم چرا که مردم خدمات دولت شهید رئیسی را لمس کردند و کارخانه‌ها و کارگران بسیاری در طول خدمت ایشان رفع مشکل شدند.

وی گفت: دشمن در تلاش برای برچسب‌زنی به کاندیدهای انقلابی است و مردم باید دراین‌خصوص هوشیار باشند.

کد خبر 6132470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha