۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱

یادداشت مهمان؛

ریاست جمهوری، آزمون دشواری است که نیاز به مجاهدت فراوان دارد

ریاست جمهوری، آزمون دشواری است که نیاز به مجاهدت فراوان دارد

شهید جمهور ما حضرت آیت الله رئیسی به گواهی مردم نجیب و قدر شناس ایران در این آزمون موفق بودند و با فعالیت شبانه روزی و روحیه خستگی ناپذیرشان، کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی‌آقا پیروز مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نوشت؛ یکی از سنت‌های الهی، سنت امتحان و ابتلاء است به تعبیر قرآن کریم: أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن یُتۡرَکُوٓاْ أَن یَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُمۡ لَا یُفۡتَنُونَ (عنکبوت/۲) آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

بر این اساس همه انسان‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرند؛ منتهی یکی از آزمون‌های ویژه، مربوط به مدیران است، آزمون مدیریت به مراتب دشوارتر است، امیرمومنان (ع) خطاب به مالک اشتر چنین فرمود: «و قَد استکفاک امرَهم و ابتلاک بهم» (نهج البلاغه / نامه ۵۳) و بی گمان (خداوند) از تو خوب اداره کردن و کفایت نمودن امور آنان را خواسته و تو را به وسیله ایشان در آزمون قرارداده است.

معنای این عبارت آن است که: مدیریت، امتحان و جای آزمون شدن است؛ نه جای آزمون و خطا کردن! منتهی نکته حساس آن است که حضرت پس از آنکه فرمود: «وابتلاک بهم» تو را به وسیله آنان امتحان می‌کند، می‌فرماید:

«و لاتَنصبنّ نفسَک لحَرب الله فانّه لایَدَ لک بنقمته و لاغنی بک عن عفوه و رحمته» (نهج البلاغه / نامه ۵۳) مبادا خود را در مقام جنگ با خداوند قرار دهی که نه توان برتافتن کیفر او را داری و نه از بخشش و آمرزش او بی نیازی. کسانی که توان انجام این آزمون را ندارند و در زمان تصدی گری خویش موجب ظلم و تعدی به مردمان می‌شوند گویا خود را در مقام جنگ با خداوند قرار داده اند!!!

آری ریاست جمهوری، آزمون دشواری است که نیاز به همت بلند و تلاش و مجاهدت فراوان دارد. شهید جمهور ما حضرت آیت الله رئیسی به گواهی مردم نجیب و قدر شناس ایران در این آزمون موفق بودند و با فعالیت شبانه روزی و روحیه خستگی ناپذیرشان، کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.

برای رئیس جمهور بعدی آرزوی موفقیت در این آزمون سخت را داریم و امیدواریم با تلاش و مجاهدت و ولایت مداری از این آزمون سربلند گردد.

کد خبر 6132510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha