۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

روش‌های نوین آبیاری در استان سمنان اجرایی شود

روش‌های نوین آبیاری در استان سمنان اجرایی شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در سمنان خواستار ترویج روش‌های نوین آبیاری در این استان شد و گفت: جهاد کشاورزی با اقدامات جهادی می‌بایست کاهش مصرف آب را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در مجموعه جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: روش‌های نوین آبیاری در استان سمنان اجرایی شود چرا که ما در استانی دارای تنش آبی زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مساله کمبود آب که در دهه‌های اخیر به یکی از چالش‌های جهانی تبدیل شده است، افزود: ممکن است این موضوع مهم مسیر توسعه کشاورزی را با مشکلاتی مواجه کند اما اقداماتی نظیر بهینه‌سازی فرآیندهای آبیاری می‌تواند اینگونه مشکلات را به حداقل برساند.

امام جمعه سمنان آبخیزداری، آبخوان‌داری، احداث سد و… را در زمره اقدامات مؤثر در کاهش اثرات خشکسالی دانست و ابراز کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی امری حیاتی است لذا جهاد کشاورزی با اقدامات جهادی می‌بایست کاهش مصرف آب را رقم بزند.

مطیعی همچنین بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باید زمینه مشارکت بیش از پیش آحاد مردم در عمران و آبادانی شهرها و روستاها فراهم شود که در این زمینه نیز مجموعه جهاد کشاورزی نقش ویژه‌ای دارد.

کد خبر 6132619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha